TAIF - Nybro

Sådär, då var premiären avklarad. Och ganska skönt är väl det. Jag tycker det var en förhållandevis ganska dålig ishockeymatch. Det må va hänt att det var två bra lag som stundtals tog ut varandra, men jag tycker det ibland såg lite avvaktandet ut. Framför allt andra perioden är väl en period som inte kan gjort någon glad. Jag tycker dock Tingsryd till slut vinner rättvist, och dessutom starkt att vänta underläge med 0-2 till seger. Det kommer ett lite mer omfattande inlägg lite senare ikväll.



Det var första gången jag såg ombyggnationen vid den norra entrén. En helt klar förbätring jämfört med tidigare.


2600 på läktarna är en väldigt bra siffra, men jag tror nog många hade hoppats på mer. Det stod många stolar tomma på sittplats trots att det knappt fanns några biljetter kvar att köpa på nätet. Hur hänger det ihop?


Näst intressantast efter hockeyn var idag givetvis den nya baren, Elite Sky Bar.


Jag tycker nog den var lite sparsamt besökt idag under matchen. Men nog tror jag att det kan bli en stor succé under säsongen. Det här har ni gjort bra TAIF och det ska ni ha en ordentlig eloge för.


Sky-baren har även en skärm där de visar Swehockey. Ett bra initiativ och framför allt idag när J20 tog en fin seger borta mot Malmö.


Jag har inte varit på riktig hockey i Dackehallen sen slutet av november, så toaletterna under ståplatsläktaren var också helt nya för mig. Nu när det ryktas om att jag ska få min lägenhet renoverad så undrar jag om jag inte ska försöka övertala hyresvärden att lägga sånt här kakel i badrummet...


Kommentarer
Postat av: Stefan

Jag kan förklara det här med tomma stolar och inga att köpa.



Tyvärr är det så att dessa inte går att sälja då de redan är sålda som årsabonnemang till både privatpersoner och företag. Det bästa hade naturligtvis varit vi fick sälja stolarna om innehavaren på förhand visste att de inte skulle komma på matchen.



En liten fråga till dig; är det du som myntat det underbara Stolthet, Hjärta & Tradition? Som du kanske sett har vi använt det till wwww.taif.nu



Mvh

Stefan

2009-09-20 @ 20:45:00
Postat av: 1923

Vi anade att det var så det låg till.



Ang Stolthet, Hjärta, Tradition så önskar jag att jag kunde ta på mig äran för det. Men det var nog helt enkelt så att det var något som kom fram på krogen någon gång för ett par år sedan. Orden fick fäste och började skanderas på läktarna. Någon annan kanske kommer ihåg mer exakt hur det gick till, men själv har jag för mig att det bara var något som spontant växte fram och det blev en ordföljd som kändes naturlig.

2009-09-20 @ 21:05:41
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/
Postat av: Tekning

Var inte så ödmjuk 1923, du är ju varumärkesbyggare för rackarn ! Lite snyggare inredning hade man ju tänkt sig i baren även om neon-skyllten och allt annat såg mysigt ut.

2009-09-20 @ 21:26:13
Postat av: Limma

Bian skall väl ha en halv poäng för stolthet, hjärta tradition med om vi skall bena ut hur de växte fram.

2009-09-21 @ 11:15:00
Postat av: 1923

Ja, jag har också en känsla av att det är Bian man ska tacka.

2009-09-21 @ 11:36:12
URL: http://nittontjugotre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0