Född 27e oktober

Det har kanske aldrig här i bloggen blivit skrivet svart på vitt att jag lämnade en oerhört söt Koreanska efter mig när jag lämnade Suwon och Syd-Korea för drygt fyra månader sedan. Vi träffades redan första dagen när jag kom till Korea i februari och även om det var en ganska o-svensk process så blev det en väldigt trevlig relation. Koreanskor är väldigt traditionella, så innan något förhållande var aktuellt så handlade det om att lära känna varandra. För egen del så försvann alla tvivel ganska fort, och läget kändes inte sämre när hon berättade att hon fyller år tjugosjunde oktober, 27/10. Det kändes både fånigt och svårt att behöva förklara för henne hur mycket sifferkombinationerna 27 och 10 betyder för en grönvit. Jag vet inte om hon någonsin förstod vad jag svamlade om, men oavsett så gjorde jag väl ett tillräckligt gott intryck för att bli godkänd.

Det var fyra goda månader vi hade tillsammans, men nu är jag här, hon är där och det är slut på det roliga. Det blir en väldigt lustig känsla när man har umgåtts varje dag i fyra månader och sen helt plötsligt tar det slut, utan någon egentlig anledning. Oavsett vilket så fyller min Semi år idag, och då är hon värd ett erkännande och ett inlägg till sin ära. Om allt går som det ska i Korea så får världens sötaste koreanska idag ett paket med en grönvit halsduk levererat till sin dörr. 

Grattis på födelsedagen Semi, jag saknar dig!


Kommentarer
Postat av: Gustav

Tumme upp.

2009-10-27 @ 16:03:06
Postat av: J

söt.. för att inte säga vacker

2009-10-27 @ 17:15:51
Postat av: a

Fantastiskt vacker, säkerligen på insidan också.

2009-10-30 @ 11:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0