Bull-fest

  • Två poäng borta mot Pantern är jag väldigt nöjd med. 324 personer var i Malmö Isstadion för att bevittna matchen, en publiksiffra nästan i klass med vad Örebro lockar till sina hemmamatcher. Jag missade den första perioden, men av det jag såg tycker jag nog vi tog välförtjänta poäng. I tredje perioden tycker jag TAIF har bra kontroll på händelserna och borde nästan avgjort. Skönt med seger dock givetvis och att spelare som Jacobsson och Rollin-Carlsson gör poäng. Seriefinal på onsdag mot Olofström som ikväll körde över Mörrum, det kan nog bli en ganska bra publiksiffra med andra ord.
  • Ishockey-målvakterna skrapar upp snö och lägger den på mållinjen. O fan vilket scoop av Aftonbladet...
  • Innebandyn idag slutade med seger efter två bra perioder och en mindre bra. 9-1 efter två perioder slutar 9-5. Skönt dock att ha kommit igång ordentligt och med lite poäng.
  • TAIF - HV J20 slutade 1-6, det märks att grabbarna försvagas ganska ordentligt när de mer namnkunniga spelarna saknas.
  • Jag betalade 70 spänn för LG´s sändning, fick se två perioder men inget TAIF-mål. Det var nog värt det ändå, om inte annat för LG´s sköna förvåning över att spelarna inte gör några dragningar på sina straffar. Mindre underhållande var det när LG fick för sig att byta plats på sina kameror inför sista perioden. Ett experiment som inte föll så väl ut och därmed missade vi Tingsryds tredje mål.
  • Kvällens Dokument Utifrån tror jag kan bli ganska sevärt. "I dokumentären hör vi för första gången båda sidor av konflikten mellan västvärlden och de militanta islamisterna. Med tillgång till Al-Qaida, talibanerna och andra terroriststämplade grupper, ger den prisbelönte reportern Phil Rees en unik bild inifrån det heliga kriget."
  • Bull-festen i eftermiddag blev trevlig. Gästerna räknades in till antalet fyra och bullarna var betydligt fler. Mitt på soffbordet, bland kakfat, kaffekoppar och pizzarester, stod laptopen som sände ishockey för oss med grönvita sympatier. På TV'n visades Chelsea - Liverpool för de mindre lyckligt lottade som inte har begåvats med samma sympatier. Jag tror dock nästan att bullarna underhöll mer än vad själva fotbollen gjorde. Chelsea vann klart och rättvist, och det gör ju givetvis ingen människa glad. Nu, Elfsborg - AIK.

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0