bobo

  • Det är tydligen St Patricks Day idag. För fem år sedan firade jag denna begivenhet med några av min närmsta vänner. Den gången satt vi i Hyde Park i Sydney en hel söndag och drack oss fulla på lådvis med öl. Ikväll vankas det tydligen fest på taket till huset där jag bor. Bara att konstatera att St Paddys day är större utomlands än i Sverige. Den grönvita tröjan åker på.
  • Häromkvällen var vi på karaoke-bar och roade oss. Karaoke är en japansk grej egentligen men galet stort även här. Av någon anledning fick någon för sig att det inte såldes öl på karaoken. Så vi gick till närmsta convinience-store och köpte på oss så mycket alkohol vi kunde. Vi stoppade fickorna fulla med ölburkar och traskade sedan in i vårt karaoke-rum. Det kändes ungefär som när man gick på tonårsdisco förr eller när man tar med sig ölburkar in i Dackehallen. Skillnaden var dock här att det visade sig efter ett par timmars smygdrickande att karaoke-baren visst sålde öl. Nåja, den medhavda var billigare i alla fall...
  • Kortfattat med inlägg idag, jag ska ju på tak-fest. Ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0