Än är det för tidigt...

Tor15/3 VÄSBY IK HK-TINGSRYDS AIF 1- 0SD    
Lör17/3 TINGSRYDS AIF-PITEÅ HC 3- 1    
Mån19/3 BORÅS HC-TINGSRYDS AIF 3- 2    
Tor22/3 HUDDINGE IK-TINGSRYDS AIF 7- 3    


Innan jag surfar in på diverse forum för att läsa domedagsprofetier så vill jag bara skriva ur mig vad jag känner. För två år sedan var vi i samma kvalserie och efter fyra omgångar i en ännu sämre sits poängmässigt, inte blev det bättre när vi i femte omgången bara fick oavgjort hemma mot Huddinge. Likväl stod vi i sista omgången inför en för egen del helt avgörande match om allsvenskt avancemang hemma mot Väsby.

Givetvis var det förbannat tungt att tappa matchen som vi gjorde igår, en seger hade varit fruktansvärt mycket värd och satt oss i en guldsits. Nu har Örebro den guldsitsen, helt klart. Örebro är nog nu i mångas ögon redan så gott som klara för allsvenskan, det enda de kan göra nu är att förlora den platsen. Bättre läge kan de inte få. Det enda vi kan fokusera på nu är helt enkelt vinna resten av våra matcher. Vi har redan klarat av de två svåraste matcherna i denna serien, och förlorat båda. Tar vi nu sex segrar så tror jag vi har en bra chans likväl. I Dackehallen ska vi kunna vinna mot alla lag, och bortamatcherna känns inte heller omöjliga. Fixar vi vårt så gäller det bara att hoppas på att Huddinge eller Nybro vinner i Örebro. Eller att Pasis pojkar tar en seger mot Pirates/Vipers på tisdag. Det är fan inte omöjligt, och så länge det inte är helt kört så tycker jag inte vi ger upp något hopp. En match i taget gäller från och med nu, med start mot Valbo på tisdag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0