Tillbaka i gamla ovanor

Det fanns en tid då Växjö HC försökte värva allt och alla som kunde visa upp Tingsryd AIF på sitt CV. Den ovanan har de dragit ner på under senare år men idag kom ett ordentligt återfall. Tydligen är både Jimmy Danielsson och Macke Lenhovda för tillfället på tryout-kontrakt i Växjö. När Danielsson skrev på för Asplöven i somras så gladde det mig eftersom jag ansåg det som en försvagning av en konkurrent om en av de allsvenska platserna framåt våren. När jag träffar folk från Lenhovda så frågar de mig alltid om hur Marcus Johansson var i TAIF. Jag försöker alltid vara snäll och spetsa till sanningen lite, för om vi ska vara ärliga så var han aldrig speciellt bra. Jag kan inte låta bli att tycka det hela känns väldigt desperat från Växjös sida och som en resa fem år tillbaka i tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0