Annandagen

För två år sedan var det Väsby som krossade våra drömmar och slog undan benen för oss. I torsdags kväll levererade Asplöven samma hammarslag i huvudet på oss. Först idag kände jag mig sugen på att gå in på diverse forum och bloggar för att läsa om misslyckandet upp i Happaranda. Efter att ha sett vilka kryp som krälat fram från sina gömslen så inser jag att jag lika gärna kan fortsätta hålla mig borta ännu ett tag.

Säga vad man vill om torsdagens matcher. Det känns som om det var lite väl många indicier som påpekar att allt inte gick rätt till. Skidresor, försenade matcher och frånvarande målvakter. Men summa summarum så kan man konstatera att det enbart var Tingsryd som inte gjorde sitt jobb. Vi kunde inte begära mer resultatmässigt från Huddinge, Örebro gjorde sitt och ingen kan klandra Asplöven för att de inte kämpade. Det enda lag som inte kom upp i normal standard var TAIF. Vi har enbart oss själva att skylla. Tyvärr.

Just nu känner jag inget som helst sug efter ishockeyn, ett år till i den förbannade skitserien lockar mig inte. Suget kommer komma tillbaka, det vet jag men till dess så ska det bli skönt med ett par veckor ledigt från att behöva tänka på allt det där.

För övrigt fortsätter solen skina och jag saknar alltjämnt min familj och mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0