Förändringens vindar

  • För 4-5 år sedan var Kafe de Luxe mitt vattenhål. Om det gick en helg utan att jag var där så brukade personalen kommande helg fråga vad jag hade hade varit. Men tiderna, som så mycket annat, förändras och nu är mina besök på de Luxe lite mer sällsynta. Dessutom är jag inte mer än en vanlig dödlig när jag väl besöker Luxan. Det är dock alltid lika trevligt att komma tillbaka.
  • Om två timmar kommer 2-åringen för att leka med mig ett par timmar. Jag undrar hur jag ska underhålla honom. Tveksamt om han vill följa TAIF - Frölunda J20 på Swehockey med mig. Det är nog bäst jag går förbi ICA och köper lite glass till honom.
  • SMP´s Dan Magnusson skriver idag om hur kul och trevligt Lakejerna hade i Malmö igår. Eftersom show och underhållning tydligen är det viktigaste för Lakers-fansen så spelar det kanske inte så stor roll att det blev förlust igår. Dock läser jag något i texten som roar mig. "Enda publiksmolken var att några Lakersfans i andra periodpausen tog sig bort till Malmös klack för att provocera. Det var helt onödigt." Tänk att sånt händer bland sveriges snällaste hockeyfans, jag förväntar mig att det väntar utredning och så småningom avstängning för dessa vandaler.
  • Enligt laguppställningen på Swehockey så saknar J20 både Johan Lagermyr och Linus Olsson i dagens match. Det blir nog aningen tuffare utan dem. Frölunda har med sig Viktor Alm som andramålvakt. Nog tyckte jag att det var ett namn jag kände igen, och mycket riktigt är det den Alm som gick hockeygymnasium i Tingsryd och spelade för J18. Eventuellt släktskap med Jon Alm vet jag dock ingenting om.
  • Gislaved - Nybro idag, man kan nog anta att både Bendelin och Nybrofansen väldigt mycket önskar sig en trepoängare.
  • Jag träffade på Växjös sötaste tjej igår. Vi har egentligen aldrig känt varandra, men har via gemensamma bekanta stött på varandra i diverse skiftande sammanhang de senaste tio åren. Varje gång vi träffas blir hon besviken för att jag är full och inte känner igen henne. Igår var jag dock inte vidare full, men likväl kände jag inte igen henne med en gång. Oförskämt söt dock som sagt, det är skönt att det finns tjejer av den kalibern som lyser upp den mörka och kalla oktober-natten.
  • Lidhultarna har ännu inte ringt och frågat om vi ska äta pizza och kolla fotboll idag, tiderna förändras som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0