Mot alla odds

Helgens dubbelmöte med Karlskrona är avklarat och det finns oerhört mycket att kommentera. Men just nu känns det som om mycket av känslorna från fredagens kalasföreställning har ersatts av en viss besvikelse från igår. Vi kan gräma oss oerhört mycket över vad som känns som två snöpligt tappade poäng igår. Men vi kan också vända på det och säga att vi fortfarande tar poäng trots att vi inte spelar särskilt bra. Det känns nu tyvärr uppenbart att vi inte kommer att vinna den här kvalserien tack vare ett uppoffrande spel och kämpatakter. Tyvärr som sagt. Istället tar vi poäng för att vi har en bra målvakt, och vi har spelare som tack vare sin inneboende kvalitet trots allt gör en hel del poäng framåt. Förhoppningen är att den trenden håller i sig. Att vi har tagit så här många poäng efter sex omgångar känns ganska otroligt, det gör att jag vågar vara naiv nog att hoppas på att det kan fortsätta på det viset. Jag tror att det finns en möjlighet att vi fortsätter ta orättvisa poäng, mot alla odds.
***
Ikväll börjar en ny säsong av SVT´s ”Mot Alla Odds”. Programmet sändes första gången förra våren och var en svensk realityserie där tio svenska män och kvinnor med olika funktionsnedsättningar beger sig ut på en vandring igenom den afrikanska kontinenten. Ikväll börjar ett nytt äventyr och denna gång ska de korsa Nicaragua. Förra omgången var bland det bästa jag har sett i TV-väg, så j ag kommer inte att missa ett avsnitt. ***
Hur Karlskrona kunde komma tillbaka i gårdagens match är för mig obegripligt. När vi öste in tre mål på någon minut så kändes matchen väldigt avgjord. Karlskrona ska ha så pass dåligt självförtroende att de inte lyckas ta sig tillbaka efter en sådan käftsmäll. Men det gjorde de på något vis, märkligt nog. Och det ska de en stor eloge för. Nu får vi hoppas att KHK kan sprattla till lite ytterligare i hemmamatcherna mot Hästen och Björklöven. För egen del måste vi naturligtvis ta sex poäng på hemmaplan, kan vi knipa någon poäng mot Hästen eller Löven så är det också naturligtvis bra. Jag tror att 19 poäng eventuellt kan räcka, men det är inte alls säkert att det gör det.
***
I lördags hölls den stora innebandygalan och det känns som om den inte har runnit ur kroppen ännu. Jag och min kollega stod på scen i närapå två timmar inför 160 gäster så när det väl var avklarat rann ölen in i kroppen och energin rann ut. Idag är det tisdag men det känns som om jag fortfarande lider av sviterna. Kanske var det de fyra ölen igår som spökar lite extra.
***
Det här med Lakejerna som åker till Dackehallen iklädda Lakerströjor samt halsdukar, och inte på något sätt försöker vara diskreta. Vad säger man om det? Jag tycker inte folk ska slåss, jag tror att man generellt sätt inte löser mycket genom att slå någon på käften. Men, jag tycker inte heller att man uppenbart bör provocera eller att i princip öppet be om att få stryk. Det är närapå lika illa. Och vad som är mest förvånande är att de inte verkar inse varför det uppfattades som oerhört provocerande.
***
Vi får hoppas att Lakers lånar ut Mattias Modig till någon allsvensk klubb nästa år, han har varit på tok för viktig för oss för att vi ska förlora honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0