Seoul Power

Hur skulle jag ens kunna undvika att köpa en sån här tröja? Färgerna är de rätta, Seoul är min stad och den knutna näven tilltalar mig. Ki Sung Yeung spelar för Celtic och även det kan jag acceptera. Tröjan är med andra ord som klippt och skuren för mig.
***
Så var årets JVM-feber verkligen här. I morse var det matchstart vid kl 07 i Korea och jag hoppades hinna med så mycket som möjligt innan jag var tvungen att ta mig till kontoret. Om inte annat så hoppades jag att matchen skulle vara avgjord tidigt så jag skulle missa upplösningen. Icke sa nicke. När Max Friberg kvitterade till 2-2 så fick jag kasta på mig jackan och springa till tunnelbanan. Hur det slutade vet ni nog alla. Väl på kontoret så plöjer jag igenom twitterflödet som i princip enbart handlar om JVM. När jag väl kommer igång med arbetet så ser jag i bakgrunden hur twittrandet mattas av i takt med att folk i Sverige går och lägger sig. Till slut är Niclas Jihde, Daniel Enestubbe, Marcus Leifby och Chris Härenstam de enda som twittrar till ibland från semifinalen mellan Ryssland och Kanada.
Journalisterna droppade till slut av en efter med förhoppning om att matchen är avgjord och att de inte kommer missa något. Till slut kändes det som om jag och Chris Härenstam var de enda levande i twittersfären. Med 11 minuter kvar av matchen leder Ryssland med 6-1, innan det är slut har Kanada reducerat fyra gånger om och jagar kvittering. Chris Härenstams frustar på och hans twitter är i upplösningstillstånd. Sällan har det varit så spännande framför datorn.
***
På tal om J-hockey, SMP visade att de fortfarande hittar ner till Dackehallen genom att skicka både reporter och fotograf för att bevaka J20's möte med Lakers igår. Det är av naturliga skäl många som just nu är uppretade över de reglar som gäller för den här fortsättningsserien. Att annat än sportsliga skäl avgör serietillhörighet är förstås aldrig rätt. Hur som helst så tog TAIF uppenbarligen en mycket rättvis seger igår och SMP om några måste varit förbryllade igår trots den anmärkningsvärda satsning som Lakers J20 gjorde i somras och som blev uppmärksamma av bland annat SMP i somras (typ här och här). Kanske är det helt enkelt så att TAIF's J20-lag också är värda uppmärksamhet.
***
Nu ska jag koppla upp mot mitt svenska IP-nummer så jag ska kunna se på höjdpunkterna från nattens hockey, läsa Gröna Brigadens forum, surfa på lite nordkoreanska propagandasidor samt lite annat som är förbjudet att ägna sig åt på nätet här i Korea.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0