Igen

-12 i Seoul och jag har åkt på en rejäl förkylning och feber. Slutet är nog snart nära...
***
Av diverse skäl så fann jag mig själv vaken igår vid kl 03. Jag drog igång datorn och tänkte att det kunde vara en god idé att somna till radiosportens Hockeyextra. Men jag hann nog inte mer än trycka på play innan jag hade somnat igen. När jag vaknade i morse var datorn tyst och bland alla reklambanners på taif.nu kunde jag läsa att Västerås vann med 2-0. Vad jag skrev efter förlusten mot Mora förra veckan går. En förlust borta mot Västerås går att acceptera egentligen, men med det goda facit vi har haft mot Västerås och eftersom det blir ännu en hedersam förlust gör att det förstås känns snopet. Igen.
***
Det här är så sanslöst märkligt och roligt. Jag skrattar så jag får ont i magen. Vad är det som sker egentligen?
***

"SMP-live drar till Tingsryd på onsdag. Vi snackar hockey, rally och korv - direkt från hyllan på Börjes." SMP gör sitt bästa för att spä på fördomarna. För att sända hockeyprogrammet från Dackehallen var kanske ingen god idé? Så tråkigt, igen.
***
I lördags kväll träffade jag en brittisk kille som hette Luke. Han berättade hur Star Wars hade förstört hela hans uppväxt med alla repliker om "I am your father Luke". Själv berättade jag när jag växte upp var mina idoler Luke Skywalker och Luke Macahan. Fram till att jag hörde talas om Larry Pilut så var det något magiskt över namnet Luke för mig. Efter att ha väckt minnet av Luke Macahan tillbaka till liv så insåg jag att jag måste ladda ner Macahan. När jag nu ändå ligger nerbäddad så tror jag det vore ett utomordentligt tidsfördriv.
***
Marit Berman är redaktör för Musikguiden i P3 den här veckan. Inte nog med att hon gör väldigt bra musik, men hon verkar oerhört vettig och genomtänkt också. En älskvärd kvinna, som bekant.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Ja, det ska bli intressant att se SMP live på onsdag. Om det ska bli seriöst eller bara ett försök att plocka fram det värsta man kan för att just spä på fördomar.



Visst finns det original i byn, men det finns även i Växjö. Och i New York för den delen också...

2012-01-31 @ 17:46:21
Postat av: Anonym

Humor är inte eran starka sida i hangarhålan...

2012-02-01 @ 00:14:18
Postat av: C

Det handlar inte om humor, eller snarare bristen på den utan om respekt och förnyelse. Börjar bli tjatigt värre det där med att göra Tingsrydsbon till bonne.

2012-02-02 @ 09:28:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0