Att sitta som en slips

Ikväll spelar vi bortamatch mot Västerås, och är det något som grämer mig är det att jag inte har varit på ishockey i Västerås ännu. Jag har goda vänner som bor i Västerås och som jag har träffat på många matcher i de regionerna. Jag har träffat dem i både Norrköping och Enköping, men aldrig i Västerås. Idag hoppas jag att min goda vän tar på sig sin TAIF-slips och jobbar in en ny seger till oss.
***
Nu är Oskarshamn också illa ute ekonomiskt. Jag tycker det är lika tråkigt var gång det händer.
***
Dansken Hersby har lämnat TAIF, och för mig som knappt sett några matcher har han varit totalt anonym. Jag läste en tanke någonstans om att TAIF nu kanske kommer försöka lätta lite på lönekostnaderna och försöka bli av med lite spelare. Ponera att vi nu varken hamnar i kvalserie eller playoff (hur nu det skulle gå till). Dels blir intäkterna färre och vi tvingas betala löner till spelare som ändå inte spelar några matcher. Då är det klart att det vore skönt att slippa några poster på utgiftssidan, speciellt för spelare som inte kommer att vara kvar nästa säsong. Frågan är bara om Gusten vågar vara så vågad att han tycker 11 poäng neråt är tillräklig marginal för att gambla lite innan transferdeadlinen imorgon. Det hoppas jag inte.
***
På Gröna Brigadens forum finns trådar om både GB's bidrag till Enkronan och om X-box turneringen tillsammans med TAIF's spelare nästa helg. Väl värda att både läsa och anmäla sig till för alla er som kan komma runt censuren och surfa in på gronabrigaden.nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0