Nya tag

Så tog vi den där segern mot Borås som vi alla förväntade. Nu ser det ganska tryggt ut i tabellen neråt, igen. Elva poäng ner till Sundsvall, och vi har fortfarande Almtuna som en livlina på tolfte plats. Men det har svängt så många gånger tidigare, och om Sundsvall bara tar två nya skrällsegrar så är vi tillbaka bland ångesten och oron igen. Så jag tänker inte ta ut något i förskott. Jag kom hem i fredags natt vid förväntade fyratiden och körde everysport ett tag innan ögonlocken blev för tunga. 3-1 och 3-2 hann jag följa live, men slutresultatet fick vänta till dagen efter. 
***
Min RSS-läsare hade idag 462 nya inlägg. Enda tänkbara förklaring torde vara ett tredje världskrig eller invasion från yttre rymden. Men det visade sig bara vara en humorblogg från Karlskrona som hade spårat ur och visade alla inlägg som nya.
***
Det är efter en sån här helg som man kan ifrågasätta varför i hela fridens namn det inte finns folköl i Korea. Det är samtidigt efter en sån här helg som man är glad över att utkörning av mat fungerar så pass bra och enkelt som det gör här. I fredags var det födelsedagsfest och igår var det avskedsfest för mina danska vänner. Utöver det så har jag gjort just ingenting under helgen. Men nu är det söndag kväll, och jag är tillbaka på banan igen. Men mer spännande än en kopp te och ett nytt avsnitt av Borgen blir det nog inte.
***
TAIF's segrar eller förluster påverkar mig. Men det känns ibland att man går miste om väldigt mycket. Det tog mig lång tid innan jag förstod vad allt snack om Hard Bass egentligen handlade om. Och efter fredagens match kan jag läsa på både twitter och facebook om efterfester och om Hannover Indians. När jag var i Malmö i december så gladdes jag lika mycket åt dricka öl med mina grönvita vänner som åt att se själva matchen. Det är kanske dags att flytta hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0