Alla är vi mästare på vårt eget vis

När man har vinner den koreanska innebandyligan så finns det ingen tid för att blogga. Inför gårdagens match mot Seoul Vikings så var förutsättningarna goda. Vi visste att en poäng på de två sista omgångarna i ligan med all säkerhet skulle räcka till guld. Det blev dock aldrig riktigt spännande utan vi tog en bergsäker seger med 4-0. Vinner man så vinner man, och man kan aldrig vara bättre än bäst. Därför tycker jag det är helt irrelevant att diskutera standard på ligan och försöka jämföra med innebandyn där hemma. Vi har tagit ett nationellt mästerskapsguld, och det är värt att fira. Eftersom vi inte kommer få pokalen förrän efter sista omgången i mitten på februari så anar jag att vi kommer att hinna med rätt många sittningar för att fira det här guldet. Vi började redan igår efter matchen med middag för laget och spelarfruar. Vi tryckte på ganska rejält och ingen var nog förvånad över att jag höll i taktpinnen. Men, en söndag är en söndag och när jag kom hem igår kväll så var tröttheten påtaglig och det var ganska skönt att komma väldigt tidigt i säng.
***
Att Karlskrona HK vinner eller förlorar bekommer mig inte nämnvärt. Men det finns fortfarande vissa element runt Karlskrona som kan glädja mig. Under och efter gårdagens förlust i Norrköping så har det förklarats ganska tydligt att det var domarens fel. En välkänd bloggprofil (nåja, fylleprofiler som brukade stå i Dackehallen och kasta ur sig hat) blev tydligen utkastad men väljer att skylla på speakern som uppviglade publiken (?). KHK har i mångt och mycket ett Israel-komplex (ja, man kan tycka illa om Israels politik utan att vara antisemit). Israel har en hel värld av fiender emot sig och det enda sättet för dem att överleva är att fortsätta ha taggarna utåt och kasta anklagelser åt än det ena, än det andra hållet. Självinsikt är inte deras melodi.
***
Koreanska mästare alltså. Det kommer jag att kunna leva väldigt länge på.
***
TAIF J20 tog en ny seger i lördagens hemmamatch mot Björklöven. Gårdagens match mot Luleå förlorades med 5-1 och Tingsryd har därmed två segrar efter tre omgångar. Ett poängsnitt som nog nästan måste hållas uppe om vi vill kvala kvar i högstaserien, speciellt med tanke på alla lag i den där serien som har friplatser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0