Skilda betydelser

Nu är jag redo för nedsläpp. Jag har köpt en iskaffe, lite snacks och en öl. Ölen öppnas så fort det blir mål.
***
Igår hade Hammarby hockey (Bajen Fans) 8 000 på sin hemmamatch och media hyllar Hammarbyarna som ställer upp för sitt lag. Hade de ställt upp så för några år sedan så hade de aldrig behövt gå i konkurs. Jag minns när jag såg Hammarby - TAIF på hovet för 10 år sedan, då fanns det då ingen publik som ställde upp för sitt lag.
***
Vackra Emma Igelström skriver på Twitter om hur hon försöker få ihop logistiken för att ta sig till Jössarinken imorgon för att se Goiset-Pantern. Snacka om Skönteheten och Odjuret.
***
Jag fick många komplimanger för mina grönvita palestinasal igår. Kanske för att palestinasjal inte är vanligt inslag i Korea. Inte ens på den reggaebar som vi besökte igår. Så även om folk verkade uppskatta vad jag hade på mig, så känns det lite tråkigt att de inte förstår symboliken i vad jag har på mig. Varken den urvattnade politiska betydelsen eller det medvetna färgvalet. Lite tråkigt kan jag tycka.
***
De senaste fem åren har mitt liv inte haft särskilt mycket stabilitet. Det är fram och tillbaka, och in och ut. Jag har jobbat här och var och varit utomlands oerhört mycket. Nu har jag varit i Korea i över ett år. Det har varit ett väldigt bra år, men jag har känt ett tag nu att jag nog har gjort mitt i Korea. Känslan har växt fram allt mer och nu är den överväldigande. Igår berättade jag för min koreanska vänner att jag snart ska lämna, och imorgon berättar jag för familjen. När ett sådant beslut väl är fattat så är det en väldigt befriande känsla, och motiveringen att se framåt har återigen infunnit sig.
***
TAIF J20 tar idag en viktig seger hemma mot Västerås, 6-1 blev det till slut efter att TAIF har tagit ledningen ganska tidigt. Halva serien är spelad och än så länge ser våra juniorer ut att hålla sig kvar på sportsliga grunder. Nu vet vi alla mycket väl att det inte är allt som räknas inom hockeyn, tråkigt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0