Tackar!

Min innebandykarriär har ni läst om tidigare. Jag kom precis hem från kvällens träning och låter adrenaliet rinna ur kroppen innan det är läggdags. Vi är mestadels skandinaver i laget och ofta blir det att vi spelar Sverige mot Finland på träningarna. De gånger lagen blir lite ojämna så byter jag ibland tillfälligt över till finnarnas sida. Idag blev så fallet och lite spelevink som jag är vill jag passa in i laget. Jag kör lite landhockeystil och tydliggör att jag är Vesa Salo för att göra finnarna glada. Det var ingen som ville vara Tomi Pekka Kolu.
***
Ara Abrahamian!
***
Det är ett välkänt faktum att poplagens supportrar vältrar sig i all slags uppmärksamhet som de kan få. Även om man skriver något negativt så vrider de till något märkligt argument om att 'de berör' och försöker få det till något otvetydligt positivt. Nu får KHKarna ta det här hur de vill, men det är dags att jag sänder dem en tacksamhetens tanke. Åtminstoen till en av dem. Jag tror ingen har varit så bra för vår image den här säsongen som den ökände TAIF-hatande KHKaren som publicerar videoblogg efter videoblogg på nätet. Det är på sätt och vis som en bilolycka, jag kan helt enkelt inte sluta titta. I och med alla dessa videos så är det uppenbart för övriga hockeysverige att KHKarna aldrig med vett och sans kan kalla oss för bonniga. Det går helt enkelt inte längre efter hans insats. Tack ska du ha, då kan vi lägga det tramset bakom oss och gå vidare.
***
Så var radiodebuten avklarad. Nu känns det som om det kan dröja ett tag till nästa gång. All uppmärksamhet har gjort mig helt utmattad. 
***
Det är så jäkla lätt för folk att klaga och leva rövare. Men nu när Tommy Salo verkar ha lyckats med sitt lagbygge, Malmö har hittat formen, Tom Koivisto allmänt erkänns som en av allsvenskans bästa backar och när TAIF trots allt ger ganska många egna killar chansen så är det förhållandevis tyst. Jag vet att det är så människan fungerar, men nog hade det varit lite trevligar ibland om vi människor inte bara var så rabiata när vi får tillfälle att klaga. Lite hövligt och alldagligt beröm ibland tror jag nog alla skulle må bra av att få höra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Som svar pa sista avsnittet - tack for en bra blogg!

2012-02-21 @ 11:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0