Är det inte svårare än så?

Svårare än så här ska det alltså inte behöva vara. Det är möjligt att vi mötte ett Örebro som inte direkt var på topp, men de fick definitivt möta ett Tingsryd som var bra ikväll. När man ser insatser som ikväll så blir sämre insatser desto mer provocerande. Ikväll visar vi på de kvaliteér som tydligen finns i laget. Den här matchen vann vi helt rättvist. Det fanns en energi bland TAIF-spelarna som jag inte har sett många gånger den här säsongen, och det var ett lag där ingen föll ur ramen. De enskilda misstagen lös med sin frånvaro, längst bak agerade Zajkowski säkert och framåt ledde ett par fina kombinationer till mål. En trevlig kväll i Dackehallen på många vis.
***
När telefonen fungerar i Dackehallen, då vet man att det i alla fall inte är fullsatt.
***

Luciatåg i Dackehallen, sannerligen en trevlig tradition. Att jag dessutom hade glömt bort att det nyss var Lucia gorde det hela till en trevlig överraskning.
***
Kim Karlsson alltså, han är ofattbart bra ibland.
***
1 700 pers på läktarna en kväll som ikväll är väl godkänt. Inga lag lockar mycket folk just nu och som det bottenlag vi är kanske vi inte kan förvänta oss mer. Det hade dessutom varit väldigt naivt att tro på något större genomslag för min insändare, men jag träffade i alla fall på tre bekanta som sade sig vara där på grund av min text. Det räcker för att göra mig nöjd.
****

Jag brukar gilla spelare med coola namn. Southwells som var inne på isen ikväll vid powerbreaken kan säkert bli en sådan favorit framöver. Finns det någon som vet vilket lag han spelar i?
***
Det var ganska bra tryck i souvenirboden ikväll. Om alla TAIF´s utrymen vore så välbesatta så hade vi inte haft några problem. Den riktiga storsäljaren verkade vara TAIF´s kokbok, så jag antar att jag inte är den enda som ger den till min mor i julklapp. Jag fyllde även på med en liten t-shirt till 5-åringen. Nu var en liten del av julklappsinköpen avklarade, nu är den svåra biten kvar.
***
Örebro påminde stundtals om det gamla Örebro. De är stora, buffliga, småfula och tjuriga. På slutet när Örebroarna ägnade sig mer åt det mesta annat än att spela hockey kom jag att tänka på den där matchen för 4-5 år sedan när Örebro kom till Dackehallen och fick storstryk. Jag tror vi vann med 7-1, mestadels eftersom Örebro lät oss spela powerplay mest hela tiden. Samtidigt gjorde Örebrofansen sitt bästa för att stjäla rubrikerna genom att bränna ner Dackehallen.

Kommentarer
Postat av: Emil

Han spelar i Team-97 :)

2012-12-18 @ 16:04:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0