Ajdå...



Hur tänkte du här Stefan?

Den här är rätt svår att komma undan. Som sagt, så smutsigt att försöka ljuga sig ur det hela med en förhoppning om att det skulle lägga sig där. Nu gjorde det inte det och Stefan Bengtsson och hans lögn står med skägget i brevlådan. Vi får anta att han kom underfund med det när han i nästa mail försökte verka ovetande genom att fråga vilket situation det handlade om (Hela mailkonversationen som jag fick av en trevlig läsare finns nedan). Om inget oförutsett händer så lägger jag det här nu bakom mig och ser fram emot nästa match istället.

 

Från: Xxx xxx [mailto:] 
Skickat: den 26 september 2011 11:32
Till: Stefan Bengtsson
Ämne: Videogranskning

Som det var sagt på upptaktsträffen så skulle alla tveksamma situationer i samband med videogranskning läggas upp till allmän beskådan. Nu var det en mycket tveksam situation i matchen mellan Borås och Tingsryd fredagen 23/9 2011. Ett par dagar har passerat och min stilla fråga är; var är filmen? Det är läge för HockeyAllsvenskan att stå för sitt ord och ett ypperligt tillfälle för Borås Hockey att rentvå sig.

MVH
Xxx xxx, Lund,

From: Stefan Bengtsson
Sent: Monday, September 26, 2011 11:41 AM
To: Xxx xxx
Subject: SV: Videogranskning

Hej. Vi har sagt att vi skall publicera videor så snart den tekniska utvecklingen av systemet är testad och klar från alla arenor, vilket tar ett par veckor till. Jag var tydlig på den punkten på upptaktsträffen. Vi kommer till en början att publicera videor på vår egen hemsida samt de berörda klubbarnas hemsidor.

Jag har kollat videon och domaren och videomåldomaren gjorde helt rätt.
Sedan förstår jag inte vad du menar med att ”Borås Hockey skall rentvå sig”?

Mvh Stefan

Stefan Bengtsson
VD HockeyAllsvenskan
+46 70 570 3360

Från: Xxx xxx [mailto:]
Skickat: den 26 september 2011 11:45
Till: Stefan Bengtsson
Ämne: Re: Videogranskning

Det var ju oturligt att tekniken inte är där än då. Jag antar att denna videon heller inte kommer att publiceras i efterhand då? Idén med att publicera videorna är suverän eftersom det undanröjer alla tvivel. Det är också det jag menar med att rentvå sig och det har ju BH gjort nu förutsatt att jag kan lita på ditt ord. Anledningen är att varken spelare eller vi som stod helt i linje med ribba och mållinje kan förstå hur den var inne. Därför hade en video varit perfekt. Du menar att pucken studsade in och inte 2 dm ut som vi trodde oss se?

Tusen tack för snabbt svar!

From: Stefan Bengtsson
Sent: Monday, September 26, 2011 11:53 AM
To: Xxx xxx
Subject: SV: Videogranskning

Hej, videon finns men själva systemet för att redigera och konvertera till webbformat är inte klar. Jag kollar gärna noga när jag får tid – vilken målsituation är det du tänker på?

Stefan

From:
Sent: Monday, September 26, 2011 11:51 AM
To: Stefan Bengtsson
Subject: Re: Videogranskning

Det är vid Borås 3-1 mål. Pucken går upp i ribban och ut två dm så som jag ser det och ALLA med mig som står helt i linje med ribba och mållinje. Jag vet att man kan se fel, men vi var så otroligt säkra på att den inte var inne, och det gäller även Borås publik och jag har även hört att inte ens “målskytten” anser att den var inne.  Tiden var 47.01. När nu tekniken finns så är det ju ett perfekt tillfälle att röja alla tvivel.


Kommentarer
Postat av: Hockeyvän

Att en person i hans ställning kan välja att göra sig själv till ett sådant åtlöje?! Man kanske var naiv när man trodde att en VD för HockeyAllsvenskan skulle vara seriös?

2011-09-27 @ 14:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0