Nåväl

En vacker dag ska jag lära mig att svart kaffe i Korea likväl innebär att det är väldigt sött och svagt.
***
Om man gärna vill så kan man i Korea hitta nattklubbar där Koreaner är sällsynta bland gästerna. Själv föredrar jag när det går åt andra hållet, och igår tog mina koreanska vänner med mig till en bar där jag som utlänning helt klart stod ut från mängden. På gott och ont. Att de sedan bara spelade koreanska 80 och 90-talshits bidrar kanske till att antalet utländska gäster är så få. Men kul hade vi.
***
Det finns dagar då det känns bättre och dagar då det känns sämre att bo i Korea. När systersonen fyller 11 år är ett bra exempel på en dag då jag hellre hade varit hemma.
***
Har man bloggat i många år, som jag har, så har man ofrånkomligen börjat överallt i vardagen se tänkbara blogginlägg. Jag går ofta runt och försöker komma på hur jag ska omvandla mina upplevelser till bra meningar i bloggen. Likaså har det nästan blivit med facebookuppdateringar numera. I natt på dansgolvet så minns jag hur jag i huvudet skrev en textrad för att fira vår seger mot Mora. Nu uteblev den segern och jag får försöka komma ihåg den uppdateringen till nästa gång.
En vacker dag ska jag lära mig att svart kaffe i Korea likväl innebär ett väldigt sött och svagt kaffe. Men även dåligt kaffe och webbsändningen av Ekwall vs Lundh är likväl en bra start på söndagen antar jag.
***
Om man gärna vill så kan man i Korea hitta nattklubbar där Koreaner är sällsynta bland gästerna. Själv föredrar jag när det går åt andra hållet, och igår tog mina koreanska vänner med mig till en bar där jag som utlänning helt klart stod ut från mängden. På gott och ont. Att de sedan bara spelade koreanska 80 och 90-talshits bidrar kanske till att antalet utländska gäster är så få. Men kul hade vi.
***
Så länge det inte finns någon sorts reprimand om måldomarna gör fel så lär det fortsätta så här. Både till vårt och till Växjös förtret. Hade jag bara varit aningen mer omogen så hade jag räckt finger åt någon inblandad.
***
Det finns dagar då det känns bättre och dagar då det känns sämre att bo i Korea. När systersonen fyller 11 år är ett bra exempel på en dag då jag hellre hade varit hemma. Idag vrider ni dessutom fram tillbaka klockan hemma i Sverige. Det gör vi inte i Korea, vilket innebär att tidsskillnaden nu är åtta timmar hem. Åtta timmar är en ganska värdelös tidsskillnad. Hur man än vill interagera med vänner och familj där hemma så är det svårt, antingen måste jag eller de där hemma hålla sig uppe mitt i natten eller väldigt tidigt på morgonen. Bland att ska jag skypa med familjen som är på barnkalas idag, jag har blivit ombedd att ringa kl 23.30 koreansk tid. Likaså blir hockeyn än svårare att följa. Nästa veckas sändningar på s24.se av Tingsryd - Malmö och Tingsryd - Leksand kommer att ha starttid 03.00 och 00.00 för min del. Inte optimalt.
***
Har man bloggat i många år, som jag har, så har man ofrånkomligen börjat överallt i vardagen se tänkbara blogginlägg. Jag går ofta runt och försöker komma på hur jag ska omvandla mina upplevelser till bra meningar i bloggen. Likaså har det nästan blivit med facebookuppdateringar numera. I natt på dansgolvet så minns jag hur jag i huvudet skrev en textrad för att fira vår seger mot Mora. Nu uteblev den segern och jag får försöka komma ihåg den uppdateringen till nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0