Så fint

Inför förra säsongen så skrev jag något om att sportsliga resultat inte var det viktigaste. Jag var mer ute efter att vi gjort ett gott intryck, att vi togs på allvar och inte skulle göra bort oss. Jag fick ingenting av det. Först nu verkar det dock som att vi får den respekt jag tycker vi borde ha, och det mycket tack vare sportsliga resultat. Nu skrämmer vi de andra lagen, tidningar tippar att vi ska vinna och ingen vill åka till Dackehallen. Nu är vi det jävliga laget från mitten av skogen som vi så gärna vill vara. Troja, känner ni flåset?
***
Och så var det TAIFaren som ska flytta till Växjö, och jag sitter i Korea och tipsar om vilka som tidsmässigt är bäst att samåka med.
***
Att vakna upp till en seger mot Almtuna är precis lika fint som höstvädret i Seoul. Färgerna är otroliga samt luften lika ren och klar som 3-0. En metropolis på 25 miljoner har så oerhört många nya ställen att bjuda på, om man bara ger sig ut i vimlet. Ibland känns det här som en stad jag aldrig skulle kunna bli trött på. Och ibland är det en stad som blir förbannat trött på. Trött på byråkrati och hierarkier.
***
TAIF - Lakers J20, 5-1. Simon Dahl gjorde sitt första mål efter comebacken.
***
För alla er som har bokat in datum för mina föreläsningar i Sverige i december, avboka dem. Projektet inställt. Det visade sig att jag inte var tillräckligt officiell i Koreanernas ögon. Efter två månaders planerande så var det någon som började tvivla på min kapacitet och om jag verkligen kunde genomföra vad jag lovade. Att vad jag lovat redan var bekräftat var det ingen som tänkte på. Jävligt surt på många sätt och vis, speciellt eftersom jag verkligen såg fram emot att resa till Sverige och väcka uppmärksamhet för Nordkorea-frågan. Surt, men det går fler tåg hoppas jag.
***
Media håller på att dividera om Conny Strömberg eller Linus Klasén kommer att vinna poängligan i Allsvenskan. Den tar Dustin Johner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0