Fulla för kärlekens skull

Trojafans i cellen, med andra ord var det alltså befogat att vi låste in dem på bortasektionen när de besökte Tingsryd. Fan, det blir mycket twitter nu. Hur har jag kunnat undgå den guldgruvan så länge?
***
2300 mot Malmö igår, strax över vårt publiksnitt. Jag hade hoppats på mer. Imorgon får ni chansen att bättra på den siffran. Leksand kommer på besök och efter att ha fällt både Malmö och Västerås så vore det inte fel med ännu en seger mot ännu ett topplag. Jag tror på mer publik imorgon, och jag hoppas att ni ger mig rätt.
***
Det var på sätt och vis roande att höra hur s24´s kommentator var i Dackehallen för att kommentera Malmö som mötte en difus motståndare. Det var Malmö som gjorde misstag, Malmö som var tillbakpressade, Malmö som skapade chanser, Malmö som låg under och Malmö som behövde göra något för att vända på matchen. Jag vet mycket väl var vi finns i näringskedjan och att riksintresset för Malmö är så mycket större, men likväl kräver jag professionalism och  objektivitet från media som bevakar oss.
***
Idag åkte jag och en lagkamrat till tryckeriet för att hämta ut vårt nya innebandyställ. Lagnamnet Hongdae Hwarang är nytt, loggan är ny, sponsorn är ny och lagfärgerna är nya. Eftersom vi fick dispens att stå över premiäromgången (då vi åkte till friidrottsVM i Daegu och var fulla istället) så har vi morgon två matcher, vilket innebär ett ypperligt tillfälle för oss att inviga den nya uniformen.
***
Det var en härlig känsla att kunna starta lördagen med en ordentligt tilltagen kopp pulverkaffe, dra igång allsång-och-efterfest-playlisten Fulla för Kärlekens skull på spotify (för övrigt en playlist som gjord för att dansa ringdans till med Lidhultarn och den Nyblivna Pappan) och läsa allt om gårdagens seger. Det gör jag gärna till en vana.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Håller med om vad du skrev på gb´s forum ang SMP. Kan meddela att jag i fredags sa upp min prenumeration av samma skäl. en liten notice på 8x8 cm efter bragden i Västerås kontra 2 helsidor med Lakers och detta när dom inte ens spelat.Har full förståelse att Lakers är intressant för många, men vi är många Taifare oxå.

2011-11-06 @ 00:35:39
Postat av: Henrik

Ja, SMP borde byta namn till Läjkersposten. För deras snedvridning har blivit löjlig.

2011-11-06 @ 19:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0