Ett bra segerrecept

Dräkterna till Hongdae Hwarang levererades igår, och redan idag fick de göra debut. Vi tog idag ett stort steg mot seger i den koreanska innebandyligan genom klassisk svensk taktik mot övermäktigt motstånd. Vi mötte de regerande mästarna som individuellet är betydligt skickligare än oss. Därför valde vi att ställa upp med ett lågt försvarspel, hög lagmoral och hårt arbete. Att vi körde över mästarna med 6-1 måhända var delvis tack vare vår elitseriefinne som stundtals är väldigt överlägsen. Jag hoppas att TAIF kan bjuda på något liknande ikväll och störa Leksand med samma recept. Det är då TAIF är som bäst, så har det alltid varit. Det blir med andra ord ännu en nattmangling med pulverkaffe och s24 i Korea. Nedsläpp vid midnatt är gångbart, men efter två långa innebandymatcher idag så tror jag att jag behöver en powernap först.
***
Vår gamla antagonist Borås Hockey är i akut ekonomisk kris. Det är alltid jäkligt tråkigt när sånt sker, vad som än sker. Men nog känns det lite som att det här är lite av sista nödropet. Borås har varit illa ute många gånger, och frågan är om de överlever ännu en akut kris.
***
September gjorde en grym låt ganska medioker genom sin cover, underbara Laleh däremot har gjort en medioker låt till något underbart. Häromdagen föll jag för twitter och nu har jag tagit till mig en låt från 'Så mycket bättre', jag undrar vad det är som händer. Kanske är det tecken på att jag börjar bli äldre.

Kommentarer
Postat av: Joffemannen

När man är utomlands börjar man uppskatta en hel del svensk skit, jag blev överlycklig när jag fick Trax-listan -86 till -93 när jag satt i Kambodja

2011-11-06 @ 17:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0