Att trotsa naturlagarna

Ikväll ska jag hålla mig nykter så jag kan se TAIF - Malmö via s24. Det känns som en paradox när det handlar om en TAIFsupporter och en fredagsmatch, men när det är matchstart kl 03 så är man så illa tvungen att bryta mot även självskrivna naturlagar. Jag är dock inte orolig för att det inte kommer vara någon i Skyan ikväll som med all säkerhet fyller även min kvot.

Att s24 ikväll för första gången under säsongen sänder TAIF känns helt magiskt för egen del. Äntligen ska jag få se mitt Tingsryd AIF igen. Att det sedan är en fredagsmatch hemma mot Malmö där all press ligger på bortalaget gör inte saken sämre. Jag tror dessutom vi får se ett TAIF i fortsatt fin form samt en hemmapublik som garanterat kommer att vara i fredagsform och trotsa en och annan naturlag på sitt eget vis.

Även Malmö verkar ha gett sig in på ämnet historierevision och försöker uppenbarligen ta på sig en kostym som inte riktigt är deras. "Att vara ett fan till Malmö Redhawks är något av det finaste man kan vara. Det var våra fans som myntade begreppet 'Inga Pengar - Bara Hjärta'". Vad de vill ha sagt med det påstående vet jag inte, men nog känns det som att de har tagit sig ut på djupt vatten, utan att kunna gå på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0