återigen

Tillbaka på Club Ellui igen. Asiens största nattklubb. När jag har besök från Sverige så måste den helt klart ingå i veckans obligatoriska sightseeing. Lika naturlig del av Korea som tempel, inlagd vitkål och att sjunga karaoke. Nu hamnade den förvisso av förståliga skäl i garderoben, men likväl tycker jag att det är en trevlig känsla att gå till en klubb som är top-of-the-line iklädd min Gröna Brigaden-luva. "Mjuk som en getpäls", sa en Koreanska till mig.
***
Vilket godbit det här var från SVT-arkivet, TAIF-Rögle från 1966 på uterinken i Tingsryd. Mer sånt!
***
Under tiden jag har spenderat min helg i sus och dus så har Tingsryd passat på att förlora mot Bofors. När jag kom hem från klubben i fredags natt så stod det 1-1 och jag kunde inte låta bli att logga in på everysport. Dock var jag av oklara skäl ganska trött så jag somnade ifrån någon gång i början av tredje perioden. Det bestående intrycket för mig efter en sån här förlust är, återigen, att hur annorlunda det känns från förra säsongen. Efter ett par segrar och lite stadig mark under fötterna så blir jag inte så orolig efter en sån här match. Gör vi en bra match så är det inte katastrof att förlora mot ett Bofors som just nu är bland de bästa i hela serien.
***
När jag läser om det tyska talangundret så blir jag sjukt sugen på att återigen ladda ner Football Manager. Sagt och gjort. Nu har jag lite trevlig söndagkvällsunderhållning i eventuell väntan på streamen från Chelsea-Liverpool.
***
Tingsryd - Rögle 1-8, Tingsryd - Växjö 0-7, Tingsryd - Troja 2-7, Tingsryd - Mora 1-6. Resultat som fick många av oss att verkligen må dåligt. Det är såna resultat som inte kommer längre. Peppar, peppar. Det är de där rasen som vi nu undviker som gör att vi tillsammans kan tro på det här. Och det är av samma skäl som vi nu har fått ett helt annat anseende från många tyckare som annars, av förståliga skäl, var väldigt bra på att tidigare trycka ner oss i skorna.
***
Manchester City gick 2 miljarder back förra säsongen, och nu leder de Premer League. Det är så jävla fel att det får gå till så egentligen. Pollenkungen upphöjt till hundra typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0