Allt för Sverige

Jag har har fastnat helt för svt´s serie 'Allt för Sverige'. Det är en så oerhört corny och amerikansk serie så jag kan inte låta bli att tycka om den. Jag förstår kritiken mot att tävlingsmomenten förstör ganska mycket och inte borde vara med i ett sånt här program. Men att tävla i att med munnen fånga köttbullar släppta från toppen av en flaggstång är så oerhört fånigt så det blir roande. Det i kombinationen med de extremt amerikanska deltagarna gör att serien på ett väldigt bra vis visar på kulturskillnader och hur märkliga vi Svenskar kan vara i utomståendes ögon. Varje måndag sitter jag därför nu bänkad och streamar det senaste avsnittet av amerikanernas jakt på sitt förflutna.
***
IF Troja/Ljungby - Tingsryds AIF 5 - 1 (1-1, 3-0, 1-0)
J18
Dagens juniorresultat ger lite blandad kompott.  J18 var i Ljungby och fick stryk med 6-3. J20 däremot spelar just nu mot HV71 och leder med 3-1 efter andra perioden. Mål av Kevin C och Simon Dahl x2.
***
För ett par år sedan fanns det en tjej i Växjö som jag hade ett kort förhållande med. Hon var dock inte Svensk utan åkte allt för tidigt hem till Taiwan igen. Nu är hon av oklara skäl i Korea för tio dagar och då tror jag att vi båda har inställningen att vi ska göra de här dagarna så bra som möjligt. Hon åker hem till Taiwan tre dagar innan jag flyger till Sverige, och idag fick jag beröm för att hur bra jag hade tajmat min flygresa med hennes. Jag valde att inte säga något om att jag har bokat min flygresa för att tajma Malmö - Tingsryd 10/12.
***
Sen kan jag förstås inte låta bli att roas av amerikanerna i Allt för Sverige. SVT har gjort ett bra jobb i castingen för de är utomordentligt perfekta för en sån här realityshow. De gråter mest hela tiden och visar sina känslor på ett så osvenskt sätt att det blir rörande. "This is where I´m from! This is where my great-great-grandfather grew up. I feel such a strong connection to this place." Osv...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0