Öppet för tolkning

Igår tog jag mig en nödvändig tur runt bland stadens butiker för att förnya garderoben inför stundande äventyr. Jag gillar verkligen inte att gå i affärer, när jag väl är där så försöker jag vara så snabb och effektiv som möjligt. In and out. Jag vet i förväg vad det är jag behöver och när jag hittar det så köper jag det. Ingen tid för några impulser eller avvikelser. Dock ska det sägas att jag allt som oftast brukar vara ganska glad över nya kläder, nu när de ligger i garderoben så är jag nöjd med nytillskotten och vet att jag kommer känna mig ganska snygg ikväll.
***
Tingsryds AIF - VIK Västerås HK J20, idag kl 16.
***
Jag vet inte vad jag vill se av mitt Tingsryd AIF just nu. Ett ointresserat och håglöst Tingsryd som förlorar med 2-5 mot Mora eller ett Tingsryd som strider ända in på mållinjen men ändå förlorar med 2-5 mot Mora. Igår fick vi uppenbarligen det sistnämnda och även om man kan tolka det som att vi helt enkelt inte räcker till så väljer jag att tolka det som laget inte har gett upp. Jag tolkar det som att vi har 15 matcher kvar att spela, 45 kvar att spela om och tio hemmamatcher. Jag tolkar det som att i alla fall laget fortfarande tror på att vi ska kunna ta nödvändiga poäng för att undvika kval. Nu kör vi!
***
Henrik Bankelius blogg är läsvärd, och bjuder faktiskt på en del av det där roliga som annars aldrig kommer ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0