I´m in

3500 kronor i månaden för en etta på 9x5 m2 mitt i centrala Seoul, det känns som om jag gör rätt i att ta med TAIF-flaggan för att smycka det där rummet en aning.
***
Jag har tidigare skrivit om hockeyvåldet ute på isen. "Jag vet att jag är miniriotet med mina åsikter eller vill ingen tala om det. Därför blev jag rätt glad när Enestubbe i SMP tar upp det idag. Det behövs en större debatt om detta. inte minst för hur barn och ungar ser på hockeyn. Men också vilken typ av underhållning och sponsorbärare hockeyn ska vara i framtiden" (TAIF-bloggen). Ovanstående är något jag fullt ut ställer upp på. Jag tycker det är så galet sjukt att hockeyspelare tillåts slåss öppet med varandra på det viset. Strunt samma hur länge det har funnits inom hockeyn, ingen vettig människa kan försvara företeelsen med hållbara argument.
***
Hade jag velat se något sånt här i Tingsryds AIF? Hade jag velat att vi blev en förening som styrdes av profit för enskilda affärsmän? Givetvis inte, I´m out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0