I bloggtorkans spår

TAIF har spelledigt och jag har haft juluppehåll. Men någonstans tröttnar man på ledigheten och nu är det dags att göra klart vad som står på min att göra-lista och se till att jag inte får en sista vecka i Sverige med allt för hektiskt schema. För TAIF´s del har det nog snarare handlat om att slicka såren och följa botten kollegorna på text-tv. Igår tog Borås tre poäng borta mot Mora och ikväll spelas Oskarshamn - Troja och Sundsvall - Leksand. Det finns inte mycket att göra annat än att klicka sig in efter slutsignal och hoppas på det bästa. Den här veckan kan vi inte påverka vad som sker utan bara förlita oss på att rättvisan sätter ner sin fot till vår favör.
***
Är det någon som vet när det är dags för final i bartipset? Det vore snopet om jag för andra säsongen i rad tvingas avstå min väl förtjänta finalplats.
***
Igår kväll inledde jag en ny trend att likt en storstjärna träna i långärmat. Vilken fullständig succé det blev. Nu förstår jag varför det heter vindjacka. Stegen blev dubbelt så långa och orken tröt aldrig. Likt en vind forsade jag fram samtidigt som jag förbannade mig själv för att jag inte har tagit steget in i stjärnornas värld tidigare. Bland allt som jag nu lämnar bakom mig så kommer mitt innebandylag vara bland det som jag kommer sakna mest. Att vara en del av ett väl sammansvetsat lag och att tillsammans ta sig an nya utmaningar är en lyx få förunnat, en lyx som jag inte kommer finna någon annanstans i världen är jag rädd. 
***
Och så var det Karlskrona HK som "kan köpa vad de vill" som nu tvingas be supportrar samla ihop de 25 tusen kronor som fattas till ett nyförvärv. Är vi redan omkörda?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0