De börjar närma sig

Efter en fruktansvärt hetsig vecka senast så har jag nu kommit in i en ny fas. Helgen är över och sviterna från den överkörning jag fick i fredags natt har nu gått över helt. Nu är det dags att börja förbereda sig för nästa steg, och att avsluta det senaste. Med andra ord är det dags att börja se över min stundande resa till Korea och att börja rensa ut både bland mina och bland 94-åringens tillhörigheter. Det mesta rent konkret formella med Korea börjar falla på plats, men nu är det dags att börja planera mina nästkommande två veckor. Hur ska jag spendera dem, hur mycket innebandy har jag tid med, vilka hockeymatcher hinner jag se och vilka vill jag hälsa på innan jag far? Någon resa till Mora på fredag blir det som väntat inte, men Rögle hemma och Leksand hemma ska jag hinna se innan det är dags.

Jag har aldrig tagit mig för att slänga kläder tidigare, men idag insåg jag att det inte längre finns någon mening att flytta runt på säckar med kläder som jag aldrig använder. Eftersom jag är en tshirt-människa så har jag idag fått gå igenom en rejäl samling tshirts inköpta runt om i världen, och i Dackehallen. Gemensamt för billiga tshirts köpta från ett gatustånd i till exempel jerusalem eller tokyo med tshirts från Dackehallen är att de brukar både krympa och tappa tryck efter ett par rundor i tvättmaskinen. Därför går nu minst 4-5 kassar med tshirts och luvtröjor utan resår till kupan för att göra bättre nytta någon annanstans.

En fråga jag måste ställa mig inför Korea är dock vad jag ska ha med mig. Vilka tshirtar ska hamna i sopsäckar för att hamna i förvar i någon ny garderob, vilka ska hamna på kupan och vilka ska jag faktiskt ta med mig. Hur många TAIF-tshirts är egentligen berättigat att med sig? Det bästa med att bära TAIF-shirts utomlands är att knappast någon vet vad det är för tröja. Så man kan faktiskt komma undan med att dansa på scen inne på några av Seouls hetaste nattklubbar iklädd en grönvit TAIF-tshirt. Jag tror jag har hittat en bra balans i fördelningen av tröjor, så nu är det dags att ta sig an böckerna. Vad ska med, vad ska skänkas bort och vad ska sparas?

...tillbaka till arbetet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0