St Valentins dag

14e Februari, alla hjärtans dag. En dag för rosor och hjärtan, handel och kommers. En dag då det uppenbarligen är viktigare att visa sin kärlek än under årets övriga dagar. Varför inte älska varje dag? Även i Koreas firas denna så kallade kärlekens dag, om än lite annorlunda. Här är det, enligt traditionen, den dag då kvinnorna ska uppvakta sina pojkvänner med choklad. Att få en ask praliner är ett tecken på att kärleken finns där. En månad senare firas White Day, då rollerna är ombytta och det är flickans tur att få godis som ett bevis på att kärleken är besvarad. Vad jag än må tycka om sånt här, så är jag givetvis inte sämre än att jag kan anpassa mig. Jag kan falla för grupptrycket och acceptera att få choklad om det är så det ska gå till.

 

Vår gemensamma kärlek, Tingsryd AIF, då? Hur betalar de tillbaka på St Valentins dag? Vi älskar dem varje dag, även under årets 364 övriga dagar. I år är det väldigt många som har våndats över sin kärlek. Istället för den rosenskimrande varianten som vi alla önskar oss har kärleksrelationen alltmer förvandlats till ångest och lidande. Under säsongen har vi tvingats tvivla och undra, vad är på riktigt och vad är inbillning? Så ikväll önskar jag att TAIF ger oss ett tecken på att kärleken är besvarad, en ask chokladpraliner, ett fång rosor eller tre poäng mot Västerås. Jag älskar er, älskar ni mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0