Paradoxer och omställningar

Tillbaka i Korea igen. För vem vet vilken gång i ordningen. I Korea är vintern kommen. En torr och bitande vinter. Just nu kämpar jag så gott det går mot både kylan och mot jetlagen. När man reser österut så blir den oerhört påtaglig. Korea ligger åtta timmar före vilket innebär att när det är midnatt här så är klockan fyra på eftermiddagen hemma i Sverige. Då är det svårt att intala sig själv att det är läggdags. Men om jag bara klarar av kvällen utan några större intermezzon så tror jag att morgondagens nyårsfirande kan få kroppen att acceptera tidsomställningen.
***
När jag kom till flygplatsen i Peking så kom sms'et; "2-0 till SSK i tom kasse". För mig är avståndet neråt fortfarande det viktigaste och därför blir kvällens match mot Almtuna så mycket viktigare. En skillnad i år jämför med tidigare är att vi vinner även bottenmatcherna. Förra säsongen torskade vi gång på gång mot Troja, Sundsvall och övriga lag i botten. I år vinner vi viktiga matcher mot Sundsvall, Borås och Almtuna. Därför tror jag att ni kan få en trevlig kväll i Dackehallen.
***
Livet är allt bra märkligt. Jag tror inte på ödet, jag tror att inte heller på slumpen. Jag tror att människan ges möjligheter och tillfällen att styra sitt eget öde. Jag tror att det finns en viss mening med saker och ting, men att vi själva måste bestämma om vi ska lyckas uppfylla den meningen. Därför blir det frustrerande när man ges möjligheter, som likväl inte går att ta tillvara på på grund av yttre omständigheter.
***
TAIF bjuder in till nyårssupé i Dackehallen innan kvällens match mot Almtuna. Nyårssupé och Dackehallen, det är två ord som passar bra ihop. Själv minns jag dagen innan milennieskiftet för 12 år sedan. Vi spelade en träningsmatch mot Mörrum hemma i Dackehallen och på träläktarna firades nyår en kväll för tidigt. Mörrum vann mot topplaget TAIF och kvällen slutade med en krossad bilruta i frustration. Tiden går. En avslagen träningsmatch mot Mörrum är hur som helst inte att jämföra med en allsvensk hemmamatch.

Kommentarer
Postat av: dasnail

Nu är jag här igen. När det skrivs om Almtuna...

Det får fasen vara nog nu. :o) Ni har tagit alldeles för många poäng mot just oss.

Fyra nya spelare i laget och tre spelare bortskickade eller nåja. Två nya spelare Martin Karlsson och Mikael Simons är nya. Jimmie Kraft och Joachim Gellerstedt var ju i klubben förra säsongen men försvann till Slovakien. Där det verkar ha gått lite siochså beroende på vad man förväntade sig.

Så nu har vi "fyra" (Kraft är ju lite av en målgörare även) energispelare som förhoppningsvis ska skapa lite yta åt målgörare och kanske även trötta ut motståndares första och andra femmor.

Om ni nu är intresserade. :o)

2011-12-30 @ 11:43:24
Postat av: Q

2012-01-05 @ 13:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0