Ännu ett jubilieum

Gröna Brigaden firar idag 30 år som supporterförening. En aktningsvärd ålder. Jag har varit med på i alla fall halva resan så nog känner jag mig delaktig i firandet. En sommar för närmare 15 år sedan bröt sig majoriteten supportar ut ur Club Tigers och väckte åter liv i Gröna Brigaden. Under våren 1998 så åkte vi till Dahlenhallen på Lidingö för att spela playoff och lagom till avresa fick jag en GB-tröja i födelsedagspresent av mina föräldrar. Gröna Brigaden har sedan dess arbetat sig framåt via slingriga vägar och är idag starkare än någonsin. Gröna Brigaden har i 15 år varit en stor del av mitt liv och tillsammans har vi upplevt så oerhört många minnesvärda stunder. Brigaden har stundtals varit ett riktigt rövarband och stundtals väldigt timida, men den genomgående identiteten har varit densamma. Det har alltid funnits en stark vi-mot-världen-känsla som även präglar vår kärlek till TAIF. Det finns mycket inom GB som fortfarande går att förbättra, men utan mål så finns det ingen mening. För alla er som idag ska på födelsedagsfirandet av Sveriges bästa supporterklubb så önskar jag er en väldigt trevlig kväll och att TAIF bidrar med sitt för att göra festen än bättre.
***
Sverige, England, Frankrike och Ukraina, i Kiev. Klart det blir en resa till Ukraina nästa sommar. Det ser jag som givet. Det är inte längre än 200 mil heller, så det går kanske klara av med en rejäl bilkörning med ett pitstop i Polen. Nu gäller det bara att få nyblivna föräldrar och folk med ansvarsfulla arbeten att 
***
Patrik Ross verkar ha glömt bort sina dumheter som han höll på med i Dackehallen förr om åren. En sevärd intervju dock som visar att Ross inte enbart är den skitstövel som man fick för sig på den tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0