Malmö-TAIF

Vilken jäkla resa det blev till Malmö! Tack TAIF! Det blev en minst sagt perfekt start på min Sverigevistelse och ska jag bara se en TAIF-match den här säsongen så kunde jag knapapst gjort ett bättre val. Det blev ett par öl på Möllevångstorget med likasinnade innan vi åkte ut mot Hyllie och Malmö Arena. Det var kul att se lite bekanta ansitken igen och framför allt kul att se mitt Tingsryd AIF igen. Det kändes upplagt för oss att komma till Malmö igår och utnyttja den situation de befinner sig i. Alla var vi nog överrens om att desto längre vi kan hålla Malmö stången, och om vi lyckas göra första målet så kommer Malmös psyke och frustration gynna oss. Och mycket riktigt fick vi precis den matchsituation som vi eftersökte och när buropen och visslingarna började komma i mitten av andra perioden så kändes segern nästan klar. Då glimtade Malmös spetskvalitet till och ett riktigt klassmål reducerade vår ledning. Men sista perioden är heroisk och även om Malmö kunde förtjänat en kvittering så lyckas vi hålla undan och ta en seger som kommer att bli klassisk. Att vi kan åka till Malmö Arena och vinna är ett intyg på att det är värt att fortsätta vara intresserad av ishockey.
***
"Det var den bästa hockeymatch jag har sett", sa min inte särskilt hockeyintresserade Malmövän igår efter matchen. Det ska väl sägas att han inte har sett särskilt många hockeymatcher genom åren.
***
Alltså Malmö Arena, ni vet vad jag tycker om matcherna där. Ibland känns det som om de har lite väl höga tankar om sig själva och försöker spela i en division som inte känns helt logisk. När vi ska gå in på läktaren till starten av andra och tredje perioden så ombeds man vänta till nästa avblåsning, allt för att inte skymma publiken på läktarna. Att det sedan var mer eller mindre tomt på läktarna verkar spela mindre roll.
***
Det var rätt många TAIFare som besökte baren i Malmö Arena igår. I första pausen visade de highlights från matchen och det gladde många eftersom vi då fick chansen att se hur Johners 1-0 verkligen gick till. Jag var inte den enda i baren som blev förvånad när vi såg att målet var ett skott i krysset. En halv sekund senare trillade poletten ner och vi insåg att matchen hade börjat och att det var 2-0 som visades på TV-skärmarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0