Lördag morgon i Malmö, Sverige

Jag är ankommen till Malmö och om ett par timmar kommer det fler grönvita till stan. Det blir avstigning på Triangeln och vidare mot Möllevångstorget för lite laddning inför matchen. Det känns som om det är två faktorer som kommer att avgöra dagens match, dels hur mycket vi själva kommer att tro på poäng och dels hur mycket Malmöspelarna tror på den krisstämpel som är satt på dem. Att Strömberg idag verkar få sparken gör matchen bara än mer intressant. Poäng  är med andra ord inte alls omöjligt.
***
På Kastrup igår plockade jag upp en KVP och kunde läsa om torsdagens seger mot Västerås. Jag tog tåget vidare mot Malmö och fortsatte kvällen med glögg, julmust och På Spåret innan jag däckade kl 23 i soffan. Och idag till frukost äter jag knäckebröd och pepparkakor samt tittar på en Nobelspecial av Gomorron Sverige. En minst sagt perfekt start på Sverigevistelsen.
***
Jättekul att SMP gör ett program om Lakers J20-lag. Det är väldigt stort och unikt för Kronobergshockeyn att Lakers har ett lag i Superelit... eller?
***
Bloggandet kommer att bli sparsamt under tiden jag är i Sverige, jag hoppas ni har förståelse för det.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Hahaha... SMP, ska jag återuppta prenummerationen? Tidningen med den extremt objektiva sportredaktionen.

2011-12-10 @ 10:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0