Då var det dags igen


Nyheterna.net drar till med en härligt lokalpatriotisk krönika inför kvällens match mellan Oskarshamn och Leksand. Är det kanske någon liknande Växjöpatriotisk stil som SMP numera försöker anamma? Att SSK-TAIF imorgon är en TV-match verkar de ha missat... Deras ignorans och åsidosättande av TAIF börjar bli löjligt. 
***
Julen har varit precis så perfekt som bara julen kan vara i min värld. Varje dag har varit fylld av familj och vänner, både nya och gamla. Givetvis har det varit för mycket mat och för mycket att dricka, som alla år. Nu känner jag mig som en uppsvälld gödkalv och inser att det återigen är dags att ta tag i saker och ting. Julen är fin på alla sätt och vis, men bland det finaste är när man kan ta bort julmusiken från spellistan och slipper äta rester från julbordet. Nu ser vi fram emot ett 2012 som på många vis kan bli oerhört minnesvärt. Mer om det senare.
***
SVT´s dokumentär om Peter Forsberg var förstås oerhört sevärd. Nu väntar jag på ett likadant program om Mats Sundin.
***
Målvakten med det svårstavade namnet har fått en elitseriematch på sitt CV. De gånger jag har träffat honom har han inte direkt varit i form för elitserien.
***
Imorgon går flyget tillbaka till Korea och Seoul igen. Det känns som om det är på tiden, två veckor i Småland är precis lagom. Jag har även koll på vad SMP har missat, så jag försöker nu finna en lösning för att se så mycket som möjligt av Tingsryds match imorgon. Jag flyger kl 21 imorgon kväll så kanske har jag sådan tur att O´learys på Kastrup kan tänka sig att visa lite Viasat Hockey imorgon kväll. Den där elitseriehockeyn som går samtidigt är det väl ändå ingen som bryr sig om.
***
Och så var det barndomsvännerna som berättade att vid deras julfirande så avslutade Tomten med att säga; "Och så vill jag att alla barn ska veta att tomten håller på TAIF".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0