Antiklimax

94-åringen på Emirates Stadium, 2007.

Igår blev en riktig söndag av klassiskt slag med engelsk fotboll. Dock streamad över en skakig lina, men ändå. Tottenham - Man City 1-5, Man Utd - Arsenal 8-2. Vilka enorma käftsmällar, och tråkiga resultat. Jag är inte supporter till något av lagen, men nog hade jag önskat mig något annat. Som bekant är jag inget stort fan av pengarnas intåg och dominans av idrotten (eller samhället för den delen), och därför känns det naturligt tråkigt att Man Citys miljardbygge även spelar bra fotboll. Och även om jag inte är ett stort fan av Arsenal, så ser jag dem gärna vinna. Jag har charmats av Arsene Wengers naivitet och ständiga satsning på ungdomar, han har varit allt vad City inte är. Igår krossades kanske den drömmen för alltid. Igår blev det så våldsamt uppenbart Arsene's naiva tanke inte räckte till mot ett Manchester United som fullständigt åt upp dem flera gånger om. Det var tur att 94-åringen slapp uppleva detta.
***
Repris av digilistan från igår, frukost, koreanskastudier samt dags att ta hand om lite mail, sen är jag redo att ta tag i den här dagen.
***
Gårdagen började dock med friidrotten. Jag skrev något igår om en brist på friidrottsfeber, men likväl gick jag igår hela dagen och laddade för Usain Bolt och finalen i 100 meter. Säga vad man vill om företeelsen, men det här är en man som är större än sin idrott. I nästan vanlig ordning så väntade jag mig ett stordåd av något slag, så snacka om antiklimax. På söndag ser jag Bolt springa 200 meter live, och då får vi hoppas att blixten slår ner istället.

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag tycker att även Sir Alex Ferguson alltid har varit bra på att hitta unga talanger och förädla dom till storspelare, nästan lika bra som Wenger. Detta var rader som sved att skriva för mig som Spurs supporter. =)



Härlig bild på 94-åringen!! =)

2011-08-30 @ 08:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0