Tillbaka

Ni är många som nu ser fram emot den nya ishockeysäsongen. Samtidigt som ni var på ishockey i torsdags så landade jag på Narita Airport i Tokyo. En snabb mellanlandning och sen var jag på väg till Korea. Igen. Men även om det geografiska avståndet är långt så betyder det att jag inte följer vårt TAIF.

 

På sätt och vis har jag under våren och sommaren varit närmare TAIF än vad jag har varit tidigare. Det pågår ett förändringsarbete inom TAIF, ett arbete som jag är stolt över att vara en liten, liten del av. Det finns många som funderar på hur vi kan förbättra TAIF och den bild som omgivningen har av oss. Det är uppenbart att TAIF förra säsongen inte levde upp till förväntningar och de ideal vi vill stå för. Därför krävs det åtgärder för att i framtiden förhindra att samma situation uppstår. Jag har nära kontakt personer som ideologiskt jobbar med att förbättra TAIF och ge en mer enhetlig bild utåt. Men framför allt hur vi kan särskilja TAIF från andra föreningar. Vi har något unikt i TAIF, och vi ska vara stolta över att lyfta fram det.

 

Det är med glädje jag hör att TAIF har tagit emot vissa av de ideér som har förts fram, och verkar vara beredda att anamma dem. Det här kan bli något stort för TAIF, och kan vara ett avgörande vägval för att visa att vi inte är ett Sundsvall, Borås eller Almtuna som ingen bryr sig om. Och vi är inte heller något Malmö, Växjö eller dylikt poplag som behöver locka pubilken med falsk make up. Vi finns där för Tingsryd AIF och för det Tingsryd står för, oavsett om vi har de där extra rökmaskinerna eller ej.

 

Det finns något speciellt i Tingsryd, och om föreningen vågar ta de avgörande stegen så kan TAIF bli pionjärer och förebilder för något nytt. Det finns en bekväm trygghet att vara en förening i mängden. För sticka ut från mängden så krävs det mod. Har vi modet att vara nyskapande och gå ifrån fastställda normer om hur en hockeyförening ska se ut och agera? På sätt och vis tror jag att vi måste våga. TAIF har inte råd att vara ett mediokert Sundsvall som inte berör eller engagerar. TAIFs framtid ligger i att ta ett steg tillbaka, tillbaka till rötterna och tillbaka till vårt ursprung.

 

Gröna Brigaden har tagit ett första steg genom att byta tillbaka till en logga som är ett tydligt steg emot strömmen. Ett steg ifrån den värld som jag skrev om här. Medans andra klubbar byter logga till något nytt och färgsprakande så byter Gröna Brigaden logga till en som visar på den historia som föreningen vilar på. En förändring som inte många andra föreningar hade varit beredda att göra. TAIF har liknande förändringar i antågande, och jag hoppas att TAIF verkligen gör dem, och att vi är beredda att ta emot förändringarna och förstår att det i längden kommer att stärka vår förening.

Stolthet, Hjärta, Tradition. Mot framtiden, med historien i ryggen.

 


Kommentarer
Postat av: Joffemannen

Hmm, är det fortf ok att jag pratar några minuter med min jadetiger här på jobb inför match?

2011-08-15 @ 13:50:36
Postat av: Emil

Välkommen tillbaka!

2011-08-15 @ 17:31:23
Postat av: 1923

Jadetigrar är givetvis helt ok.

2011-08-16 @ 00:39:00
Postat av: Greengardien

Mer mode

http://www.hockeymode.se/2011/07/spontan-remake-av-hockeyallsvenskan_29.html#comments

2011-08-16 @ 08:02:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0