Juniorfrågor


Var finns han nu?
Efter segern mot Huddinge så tvingas jag inse att jag måste lära mig en hel del nya namn den här säsongen. Sebastian Nykvist, Anton Högberg, Jesper Olsson, Sebastian Ottosson och Filip Owesson utgjorde den så kallade juniorfemman. Dessutom spelade både Oscar Carlsson och Linus Olsson i någon av de andra tre formationerna. Vem som är vem, och var de kommer ifrån är i nuläget väldigt suddigt för mig. Jag vet att Nykvist är son till Staffan Nykvist, Ottosson kom från LHC samt lirar i landslaget och Filip Owessons namn har figurerat i j-laget i många år. Men det är ungefär allt jag vet om dem. Jag antar och hoppas att det så småningom kommer att falla på plats allt mer.
***
Idag vaknade jag upp till nyheterna om att regimen Libyen har fallit. Folket strömmar till Gröna Torget för att fira och Muammar Gaddafis dagar vara räknade. Även om vi ännu inte vet vart rebellerna vill ta landet så får det lov att tas emot som goda nyheter. Framför allt glädjs jag åt att det här kanske kan ses som ett lyckat ingripande från det internationella samfundet när regimer bryter mot de mänskliga rättigheterna. Efter Irak kändes det som om stödet för liknande aktioner var lägre än någonsin. Kan vi hoppas att Syrien står näst? Eller Nordkorea kanske?
***
På tal om juniorer så kan jag inte låta bli att sakna Kevin Carlssons namn bland juniorerna. Laguppställningarna för J20 är inte ännu uppdaterade, så jag kan inte heller se om han är uppskriven för TAIF J20 i år. Återigen, någon som har koll på var han håller hus?
***
Anton Högberg - moderklubb Göteborgs IK, Oskar Carlsson - Vimmerby HC, Linus Olsson - Tingsryds AIF, Nykvist - Wasa, Owesson - Tingsryds AIF, Jesper Olsson - Sölvesborgs IK samt Ottosson - KRIF. Om satsningen med en juniorfemma fortsätter så undrar jag hur länge det dröjer innan femman får ett fyndigt namn.
***
Det har funnits långtgående planer på att besöka Nordkorea inom de närmsta veckorna. Det är dyrt och det är väldigt kontrollerat, men det är möjligt att göra resan från Kina. Den planen gick dock i stöpet idag när det visade sig vara omöjligt för mig att i Sydkorea få ett dugligt Kinesiskt visum. Dock måste jag fortfarande lämna landet för att få ett koreanskt arbetsvisum, så vi får se vad det blir. Manilla kanske.

Kommentarer
Postat av: Kim

Hej!



Vad jag har hört angående Kevin Carlsson så ska han fortsätta här i Tingsryd.



//Kim

2011-08-22 @ 10:13:12
URL: http://tingsrydinmyheart.blogg.se/
Postat av: Batman

...sen finns även Johan Lagermyr i kulisserna.

2011-08-22 @ 11:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0