Sept. 28, 2010

Imorgon väntar Borås borta. Även om jag hade kunnat så hade jag banne mig inte åkt dit. Där har jag varit åtminstone en gång för mycket de senaste åren. Bäst var när jag var där med en djurgårdare och ett par neutrala TAIFare för att se Elfsborg - Djurgården i sista omgången av allsvenskan 2002. Djurgården vann och säkrade på så vis SM-guldet. På väg ut från Ryavallen såg vi Tingsryd Buss stå parkerad utanför ishallen. Vi undersökte vad som var i görningen och det visade sig vara Tingsryds J20 som var där för att spela. Lagom glada och runda under fötterna stannade vi således kvar ett par timmar extra i Borås och hade en fyramanna-klack som både väckte förvåning, förundran och säkerligen även lite förakt i en annars ganska tom Borås Ishall.
***
Idag hoppas vi på att Nord-Korea plockar fram ett ess ur rockärmen och tar ett steg som gör återförening av Korea lite mera troligt. En minst sagt oväntad vändning i så fall men ibland känner jag att det inte är fel att vara naiv, jag tror nästan man hittar mer lösningar som idealist än som realist. I alla fall lösningar på problem som inte går att lösa.
***
För ett par år sedan gav 94-åringen mig sin guldklocka som han hade fått när han gick i pension. Någonstans bland alla flyttar och utlandsresor så har jag lyckats tappa bort klockan vilket har grämt mig en hel del. Jag har letat lite här och var när jag har kommit åt, men insett att det finns väldigt många ställen att leta på. Igår tog jag tag i letandet på allvar och det visade sig att jag hade lagt den hemma hos mina föräldrar för ett par år sedan, med syftet att jag inte ville tappa bort den. Skönt att man tänker till ibland!
***
Jag minns att när vi väl började dra igång ramsor under den där j-matchen i Borås så vände sig både lagen häpet om och undrade vad som stod på uppe på läktarplats. Vissa av spelarna ägnade garanterat mer tid åt att betrakta läktarspektaklet än vad som skedde på isen. Tingsryd vann och Johan Wallin var den stora matchhjälten.
***
Malmö slog Sundsvall igår, och enligt rapporter var det på intet sätt övertygande. Det känns som att det var bästa tänkbara resultat inför lördagens match mot Malmö. Ett Malmö som fortsätter hacka fram, men som ändå inte är i enorm poängnöd låter som ett inte allt för omöjligt motstånd. Låt gå för att vi möter Borås imorgon, men just nu lockar lördagen lite mer. Dels kommer jag inte kunna se matchen imorgon, och dels så är Malmö det namnkunnigaste laget vi har mött sen 2002.
***
Kan man blogga om vädret? Just nu är det minst sagt häpnadsväckande. Igår var det en dag då solen aldrig tycktes gå upp, följt av en natt då jag trodde taket skulle blåsa av på huset. Och idag väcks man av att solen lyser in i mitt sovrum. Men trots sol så åkte vantar och halsduk på i morse, hur fina höstdagar det än väntar så har jag svårt att se att jag lämnar huset utan varken vantar eller halsduk under de närmaste 4-5 månaderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0