Fire walk with me

När jag var i Korea (Ständigt detta jävla Korea...) fick jag äran att uppleva såväl nyttiga som onödiga uppfinningar. En finurlighet som jag tyckte om var ett så kallat T Money Card. Man köpte ett kort i vilken super-market som helst och fyllde det med pengar. Sen gick kortet att använda i telefonautomater, taxis, bussar, tåg, tunnelbana, godisautomater osv. Det var helt enkelt ett kort man kunde fylla på med pengar och som gick att använda lite överallt, ett multikort. Ett sådant multikort hade kommit till pass i Dackehallen. För en annan som inte ens äger en plånbok utan har enbart en korthållare i fickan så hade det varit ultimat med ett kort som visade att jag är medlem i Gröna Brigaden, att jag har årskort och att jag är medlem i TAIF och ska få komma in i Skybaren. Ett I-landsproblem så gott som något.
***
Det är Troja borta på onsdag och än så länge är det väldigt tyst om någon resa dit. Men så vitt jag har förstått så är det tänkt att det ska det gå en buss för er som vill åka kollektivt. För egen del hakar jag nog på den nya politiska trenden och tar mig dit på egen hand istället, på så vis sparar jag både tid och pengar och behöver inte bry mig om någon annan.
***
Måndagar brukar vara entourage-dag. Då brukar det senaste avsnittet finnas att ladda ner av denna högklassiga serie. Men idag hittar jag inget nytt avsnitt så det får bli en kompromiss, jag går ner i källaren och plockar fram min Twin Peaks-box istället. Minst lika bra och dessutom längre än ett avsnitt Entourage, så jag gick kanske segrande ur den kampen trots allt.

Kommentarer
Postat av: Bollee

Det var sista avsnittet av säsong 7 förra måndagen. Så det dröjer knappt 1 år tills nästa säsong kommer.

2010-09-20 @ 20:42:06
Postat av: 1923

Fan.

2010-09-20 @ 20:42:48
Postat av: R

Övriga serier värda att se är Mad Men och Friday Night Lights. Mad Men, vacker rent stilistiskt men även en grym samtidsskildring av 60-talet och intressanta karaktärer. Friday Night Lights är vid ett första ögonkast en i raden av triviala ungdomsserier a la OC och One Three Hill. Men efter första säsong inser man att den är riktigt bra och känns väldigt äkta och dessutom innehar den två ingredienser som är bekanta som Tingsryd-fan: småstadsromantik och idrottsromantik.

2010-09-20 @ 21:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0