Saknade te havs

Saker och ting har förändrats när Håkan Hellström kan släppa en ny singel utan att jag lyssnar sönder den redan de första dagarna. Att jag numera får en tidning som heter 'VillaLiv' på posten, eller kommer hem en fredag-eftermiddag och inser att jag har en enorm gräsmatta som behöver klippas är andra tecken på att saker och ting har förändrats. Förändringar är ofrånkomliga, men det betyder inte att man alltid måste tycka om dem.
***

Robin Olsson blir utlånad till Mörrum. Jag har egentligen sett för få träningsmatcher för att uttala mig om det är rätt eller inte att just Robin får lämna. Däremot var vi alla väldigt medvetna om att någon skulle bli utlånad förr eller senare och av matchen i onsdags att döma känns det som om det fanns fler backar som aspirerade på det ödet.

***
Växjö - Tingsryd går uppenbarligen som repris ikväll på Viasat med start 21.30. Kl 20 visas den avslutande partiledarduellen på SVT, och även om jag är väldigt övertygad i min ideologiska ståndpunkt så blir det nog att jag ser den ändå. Jag behöver inte bli övertygad om någonting, men det kan vara intressant att höra de avslutande argumenten innan vi går till val på söndag. Inte heller behöver jag egentligen se ishockeyn men det ska bli kul att själv se om Tingsryd-fansen var så dåliga som det har sagt och om hemma-fansen verkligen dominerade på det viset som de själva tycker. Det får med andra ord lov att bli en TV-kväll med argument som jag har hört förut och med en hockeymatch som jag har sett förut, kanske som motvikt till alla förändringar som jag inte kan styra över.


Kommentarer
Postat av: james1

...den som säger att lakejerna dominerade har inte sett matchen. med 1-0 i ryggen efter första och 2-0 inför tredje kan man ju tycka att det borde vara riktigt bra stämning i hallen, men icke. de verkade rätt nöjda med att stå och glo.

2010-09-17 @ 17:35:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0