the Expendables

Idag kändes the Expendables som en lämplig underhållning mellan fotbollsmålen. En film det har talats om i ett par år nu och som jag till slut såg till att ladda ner. Stallone´s film om grupp legosoldater med Jeson Statham, Bruce Willis, Jet Li, Dolph Lundgren, Mickey Rourke och till och med Arnold himself i rollistan var varken bättre eller sämre än förväntat. Först när jag såg rollbesättningen så kunde jag inte låta bli att dra en koppling till TAIF´s powerplay-uppställning, namnkunnigt, meriterat och storslaget. Men när jag nu har sett filmen så påminner resultatet mer om Manchester City. Namnkunnigt, storslaget och påkostat, men med betydligt mer fasad än innehåll. Skräpfilm med andra ord, precis som väntat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0