Dagens valtal

Idag efter jobbet passade jag på att smita ner till Speakers Corner för att höra Sahlin, Ohly, Wetterstrand och Eriksson valtala. Jag hamnade jämte en broder, såväl när det kommer till grönvita som ideologiska sympatier. Jag ska passa mig för att sätta någon ideologisk prägel på Tingsryd AIF, men våra motståndare på onsdag är helt klart hockeyns svar på USA-imperialismen. Man kan tro att det finns en uppgivenhet bland de röda och gröna sympatisörerna runt om i landet, men sett till dagens möte så finns det fortfarande en kampvilja. Det här är ett val där argumenten tydligen är en femhundring mer i plånboken mot en stärkt välfärd. För mig är som bekant valet enkelt då jag ser solidaritet som något vackert.

Mellan valtalandet och de rungande applåderna fann vi tid att prata om mindre viktiga saker, så som ishockey bland annat. Och det står med all tydlighet klart att det finns en laddning inför den här premiären som vi inte har känt på länge. Dessutom är det en match som många har längtat efter väldigt länge. En chans till revansch som gör att många grönvita hjärtan återigen har börjat klappa och nu återigen är beredda att ta plats på läktarna. Jag tror onsdagens grönvita samkväm på Harrys kan bjuda på både ett och annat glatt återseende. Den stora matchen börjar närma sig och vi är förberedda, och vi är det tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0