Dagens bild

På vägen hem från innebandyträningen ikväll så lyssnade jag på Karlavagnen i P4. Kvällens ämne var bilder som betyder mycket för lyssnarna. Dagens bild är en bild som jag inte kan hitta. 94-åringens sport var egentligen fotboll, men som ung på 30-talet så spelade han faktiskt ishockey. I alla år fanns det ett svartvitt foto på hockeylaget uppsatt på väggen jämte hans säng. På fotot stod 10 hockeyspelare uppradade på isen, iklädda baskrar och knästrumpor. I samband med att 94-åringens fru gick bort, och han blev för gammal för att bo på andravåningen så möblerades det om, och i den vevan försvann det här fotot. 94-åringen själv har letat, jag, min mor och min syster har letat, men det går inte att hitta fotot. Dessutom ska det läggas till att 94-åringen var en man som aldrig slängde någonting, så vi vet att fotografiet finns kvar någonstans här i huset. Det är ett fotografi som jag hade gjort vad som helst för att finna. Frågan är bara var man börjar leta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0