Bokslut av TV-pucken

Årets TV-puck är avslutad och Småland med Viktor Crus-Rydberg, Lillebror Ekman-Larsson, Lill-Pilut, Eric Persson och Fabian Ihlestedt slutar på en hedersam andraplats. Jag bad Maciej Szwojch, tidigare målvaktstalang i TAIF och numera del av tränarstaben för Smålandslaget att uttala sig om de grönvita knattarnas framfart i turneringen.


"Victor Crus-Rydberg fick Sven tumbas pris som bästa Forward i TV pucken och det säger allt. Klockren! Lawrence har växt under processens gång och visat sig vara en mycket stabil och trygg back. Kevin Ekman Larsson, spelskicklig back som bidrog en hel del i vårat offensiva spel. Eric och Fabian fick begränsat med speltid och jag kan därför inte ge ett omdöme där.
Mvh
Maciej"


Jag fick även för mig att VCR på något sätt borde vara historisk i och med sin andra raka seger i poängligan, så jag bestämde mig för att undersöka det hela och skickade iväg ett par mail till folk som jag trodde kunde tänkas veta.


Mats Wennerholm, Aftonbladet

Det är imponerande av Crus-Rydberg men jag har inte kunnat hitta någon statistik över poängkungar i TV-pucken och inte kunnat se hur många som vunnit poängligan två år i rad. Men som du nämner är det säkerligen ganska unikt. Jag ska kolla med mina kontakter på förbundet, men det kan nog ta någon dag.

Hälsar Wennerholm


Chris Härenstam, SVT

"Ingen aning. Den enda jag kan tänka mig som skulle kunna veta det är Anders Feltenmark på Svenska Ishockeyförbundet.

Häftigt med Tingsryds alla talanger!

Hälsar Chris Härenstam"


Anders Feltenmark, Svenska Ishockeyförbundet:

"Han blev tvåa i fjol, vann i år. Mig veterligen har det inte inträffat förut. Problemet är att det saknas poängligor för 1959-1998, därför går det inte att svara exakt.

Med vänliga hälsningar

Anders Feltenmark"


Så med andra ord mindes jag väl helt enkelt fel, VCR vann inte poängligan i fjol och helt plötsligt var det inte fullt så historiskt som jag hade hoppats. Inte mindre anmärkningsvärt för det dock och det är uppenbart att VCR har gjort sig ett namn. Kul för honom givetvis, och kul för föreningen. Men nu gäller det för alla inblandade att jobba för att lyckas behålla VCR inom TAIF. Grabben ska snart börja gymnasiet och anbuden från större klubbar lär stå som spön i backen.


Kommentarer
Postat av: M.E

Han kom faktikst på delad förstaplats i poängligan i förra årets upplaga av TV-pucken.



http://www.swehockey.se/ImageVault/Images/id_9517/scope_0/ImageVaultHandler.aspx

2010-09-13 @ 13:10:58
URL: http://denhardavagen2.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0