Ajdå Växjö Lakers

Biljett-bloggandet går vidare. En grönvit mailade idag Växjö Lakers för att höra vad som egentligen gäller. Så här svarar representanter från Växjö's kansli. Läs och begrunda...
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: L [mailto:[email protected]]
Skickat: den 1 september 2010 14:32
Ämne: ogiltig biljett?
Hej,
Jag har i dag fått reda på att min biljett till
matchen växjö-tingsryd den 15/9 är ogiltig.
Anledningen: Jag har köpt biljett till sektion 4
och jag håller inte på Växjö, alternativt jag
håller på Tingsryd, och därför kommer jag bli
stoppad vid insläppet.
Det kanske är dags att släppa denna nyhet till
media så att folk kan lämna tillbaka sina
biljetter och få tillbaka sina pengar?
Pajaseri...
/L
-----------
Hej Loffe!
Vi kan tyvärr inte råda över denna situation då
ordningsmakten har stoppat sålda biljetter på av
säkerhetsskäl.
Kommer du i neutral klädsel så är det inget
problem men är du klädd i grönt och vitt så kommer
polisen att stoppa dig i entrén, tyvärr.
Det är väldigt tråkigt att det ska behöva vara så
när det bara är en "lek" i sportens värld vi
håller på med.
Med vänlig hälsning
Roger Johansson
Mobil: 0733-10 99 20
Telefon: 0470-74 88 76
Fax: 0470-74 88 79
-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Loffe [mailto:[email protected]]
Skickat: den 1 september 2010 14:32
Ämne: ogiltig biljett?
Hej,
Jag har i dag fått reda på att min biljett till
matchen växjö-tingsryd den 15/9 är ogiltig.
Anledningen: Jag har köpt biljett till sektion 4
och jag håller inte på Växjö, alternativt jag
håller på Tingsryd, och därför kommer jag bli
stoppad vid insläppet.
Det kanske är dags att släppa denna nyhet till
media så att folk kan lämna tillbaka sina
biljetter och få tillbaka sina pengar?
Pajaseri...
/Loffe
Hej L!
Vi kan tyvärr inte råda över denna situation då
ordningsmakten har stoppat sålda biljetter på av
säkerhetsskäl.
Kommer du i neutral klädsel så är det inget
problem men är du klädd i grönt och vitt så kommer
polisen att stoppa dig i entrén, tyvärr.
Det är väldigt tråkigt att det ska behöva vara så
när det bara är en "lek" i sportens värld vi
håller på med.
Med vänlig hälsning
xxxxx xxxxx
Mobil: 0733-xx xx xx
Telefon: 0470-xx xx xx
Fax: 0470-74 88 79
[email protected]

Så Lakers hävdar alltså att det är polisen som har bett dem att inte sälja fler biljetter till oss och beodrat att grönvita inte ska få komma in på sektion 4. Hmm... Jag har fått starka indikationer på att polisens version inte riktigt låter likadan, och då börjar man ju undra hur de egentligen tänker på Lakers kansli. Det ska bli spännande att följa den här soppan ikväll och jag är säker på att jag kommer återkomma i ämnet.

Mot Dackehallen!

Kommentarer
Postat av: lakej

Hahaha, där kom första bakslaget för er taifare. Detta är bara början, mängder av era s.k fans kommer bli utestängda från derbyt och jag lääääääängtar till det sker.

2010-09-01 @ 19:17:07
Postat av: Anonym

Ett alternativ vore att "överlåta" sektion 4 till TAIF och istället stoppa alla som är klädda i hemmalagets färger. Men det faller nog på sin egen orimlighet - det finns väl ingen färg som inte Lakrits har på sin dräkt?

2010-09-01 @ 22:32:05
Postat av: 1923

lakej: Du läser lite som du vill va?

2010-09-01 @ 23:04:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0