Okt. 5, 2010

S24.se sänder imorgon Mora - Tingsryd. Här kan du köpa matchen, här samt här kan du vinna koder för att se matchen och här kan du se den på krogen. Var jag ska se matchen? Jag ska till Ronneby, så jag får väl hoppas på sms-rapporter helt enkelt.
***
Det är massa (två?) NHL-lag i Sverige just nu för att spela träningsmatcher och inleda NHL-säsongen. Media rapporterar om bristande intresse från publiken för att se dessa matcher. Från Malmö-håll knorras det lite och många tycker att man borde ställa upp med ett reservlag i kvällens träningsmatch (!) mot Columbus Blue Jackets. Kanske är det så att Columbus mot San José i Globen inte smäller så högt trots allt? Kanske är det intressantare att se lag vi faktiskt håller på, lag vi känner och lag vi tycker illa om? Kanske är känslorna runt hockeyn viktigare än den rent faktiska kvaliteten på hockeyn? Kanske är detta en fingervisning till Håkan Loob och grabbarna som vill starta en Europa-liga som ingen vill ha?
***
När jag ändå är igång och berömmer det fina vädret så är det på sin plats att berätta att det var en fröjd att springa runt Växjösjön igår. Det är optimalt för mig att cykla fram och tillbaka från villan på väster, eftersom jag på så vis får både uppvärmning och nerjogging på köpet. Även om det blåste lite motvind vid starten så slog jag nytt personligt rekord runt sjön. Och då ska man veta att de gräver hål och har spärrat av lite här och var, så rundan var längre än vanligt. Ett storartat löp med andra ord!
***
För att sticka ut från alla andra bloggar som skriver om i princip samma sak och upprepar varandra så väljer jag att inte berätta att Västerås sköt i stolpen och att domaren inte får titta på jumbotronen. I Dackehallen har vi ingen jumbotron, men det har de i Tyringe. Det är skönt att sticka ut lite i bloggvärlden, jag hoppas det är därför ni läser mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0