Slitgöra

För många av er är det säkert en självklarhet, men för mig som nybliven husägare dyker det hela tiden upp nya sysslor. Så idag har jag återigen varit ute och räfsat löv samt krattat i rabatterna. Tillsammans med mina medarbetare blev det även en rejäl söndagsmiddag och nybakta bullar till kaffet. Så tack vare den där extra timmen sovmorgon som dök upp i morse så blev det en ganska trevlig söndag.
***
På tal om Radio Kronoberg och deras reportrar så hör jag Janne Gunnarsson rapportera om Östers 2-0 seger mot Qviding i Göteborg. Som vanligt får man ta uppgifterna med en nypa salt, men efter att ha dubbelkollat med folk som var på plats så verkar det stämma och Gunnarsson har rätt i sina påståenden. Bra gjort av Öster och nu ska det mycket till för att Öster inte ska spela i superettan även nästa år.
***
Hockey på en lördag brukar vanligtvis innebär att det blir ett par öl, så även igår. Det började med gratis-öl i Skybaren och slutade på sandgärdsgatan i Växjö. Efter matchen stod dörrarna öppna hemma hos mig och det trillade in TAIFare i en strid ström. Det bar sedan vidare mot Kafe de Luxe där the Vanjas stod för underhållningen. Jag vet inte hur mycket uppmärksamhet sångerskan ägnade åt vad som skedde nedanför scenen. Men medans hon dansade runt barfota på scen så virvlade vi runt med grönvita halsdukar på dansgolvet.
***
Förra säsongen var det mycket snack om Skybaren och det var en hel del tveksamheter både gällande öppettider och lönsamheten. I år känns det som om tveksamheterna är betydligt färre och att lönsamheten torde ha mångdubblats. Så knökad som skybaren igår var såväl före som under matchen har jag sällan sett.

Kommentarer
Postat av: Haskan

Ni skulle varit på Grace istället där halva laget var och firade vinsten.

2010-11-01 @ 19:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0