Nu kör vi

Kommer ni ihåg för ett drygt år sedan när den gode Fahlander hånfullt började kalla vår Davidson för Miljonmannen eftersom han hade räknat ut att det var så mycket han kostade. Nu bloggar dessvärre (?) inte Fahlander längre men istället sitter det nu ett helt gäng troll och räknar på vår ekonomi. Hade jag varit utav annat skrot och korn hade jag kallat dem för avundsjuka och glatt mig för att vi berör, som det så fint heter. Men nu tycker jag istället att det är mest beklagansvärt.
***
Jag har alltid haft en förmåga att skjuta på saker och ting så länge jag kan. Att låta bli att ta tag i problem förrän jag verkligen behöver. Med den inställningen kommer till slut den dagen då bilan faller och man helt enkelt är tvungen att agera. En förmåga som är både på gott och ont, minst sagt.
***
Som sagt, Alla vill se dig dala nu Håkan Hellström.
***
Ikväll är det dags för bortamatch mot Bofors. En match som på sätt och vis har hamnat lite i skymundan känns det som. Vilket på sätt och vis kan vara bra, för inte mig emot att TAIF åker upp till Karlskoga och tar ett par poäng som vi kan jubla åt över framför Swehockey. 2-3 och lite grishockey i sista perioden och tre poäng till smålandskogens grönvita hjältar. Inte mig emot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0