Okt. 17, 2010

Igår stod jag på läktaren med mina innebandykamrater och vi ägnade oss åt kändisspotting a la Dackehallen. Nedanför oss passerade bloggare, radiokändisar, forumskribenter, gamla spelare, jounalister och aandra kändissupportrar. Efter ett par år på Dackhallens läktare så har det byggts upp ett ganska stort persongalleri av profiler. Mitt bloggande har ofrånkomligen gjort mig till en del av detta galleri, vilket om inte annat visar sig en lördagkväll på Kafe de Luxe då både en och annan kommer fram för att diskutera TAIF med mig.
***
Biljetter till Håkan Hellström i Lund, 20/11 är inköpta. Det blir en skånehelg med konsert på lördagen och Malmö - TAIF på söndagen. Det verkar som om det är fler grönvita som planerar att tillbringa helgen i Malmö så det ser jag fram emot
***
Idag bland zappandet mellan fotbollsmatcherna så hamnade vi för en stund vid mötet mellan Sampdoria och Fiorentina. Bortalaget är ett av alla dessa lag som man känner sympatier med utan att egentligen hålla på dem. Detsamma gäller Napoli och Roma i Italien samt Liverpool och Arsenal i England. Klubbar som jag inte håller på, men som jag unnar framgång. Fiorentina av oklar anledning, Napoli av klass-skäl, Roma av ideologiska skäl, Liverpool av historiska skäl och Arsenal av rent spelmässiga skäl. Klubbar som jag vill intala mig själv står för något mer, något finare och vackrare, än övriga. Jag antar att jag resonerar i samma banor när jag tycker att det är kul att IFK Norrköping är tillbaka i Allsvenskan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart man har sympatier för Toscanas lila violer, Firentze viola. Batistuta, Luca Toni, Baggio, Effenberg, Laudrup, Gren och Liedholm mf. Underbar del av Italien med cola dräkter.



Ps Roma har jag däremot svårt att sympatisera med och det är en tum-sugande cryerboy:s fel ;-) DS

2010-10-17 @ 19:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0